خبرگزاری کار ایران

انعقاد ۷ توافق بین دانشگاه خوارزمی و دبیر اجرایی شورای عالی توسعه سواحل مکران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۹۱۰

مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح و دبیر اجرایی شورای عالی توسعه سواحل مکران در جریان انعقاد ۷ توافقنامه با دانشگاه خوارزمی، با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه نیز آشنا شد.

به گزارش ایلنا از دانشگاه خوارزمی، سردار «حسین دهقان» مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح و دبیر اجرایی شورای عالی توسعه سواحل مکران با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه خوارزمی آشنا شد. 

سردار «حسین دهقان» ضمن بازدید از مجموعه میراثی پردیس تهران، جلسه مشترکی با «حسن بیگی» رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیات رئیسه برگزار کرد و طرفین به تشریح وضعیت جاری، بیان ظرفیت‌های مختلف و برنامه‌های آتی پرداختند. 

مشاور رهبری با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه گفت: امیدواریم ارتباط بین دانشگاه و شورای عالی توسعه سواحل مکران به نقطه مطلوبی برسد تا بتوانند دستاوردهای خوبی برای نظام و انقلاب داشته باشند. 

در ادامه، با بررسی دقیق موضوعات مطرح شده در جلسه، ۷ توافق قرار گرفت و طی صورتجلسه رسمی به امضای طرفین رسید. 

از مهم‌ترین مفاد این توافق می‌توان به واگذاری مسئولیت «راه اندازی شورای راهبری علم و فناری»، «طراحی و راه اندازی صندوق بین الملل تامین مالی» و نیز «برنامه ریزی توسعه آموزش‌های بین المللی» به دانشگاه خوارزمی اشاره کرد. 

همچنین، ارائه مشاوره در حوزه «برنامه ریزی توسعه زیرساخت‌های تامین انرژی حوزه مکران» و نیز «مطالعات سازگارسازی توسعه سواحل مکران با فرهنگ بومی منطقه» از دیگر مواردی بود که از سوی شورای عالی توسعه سواحل مکران به دانشگاه خوارزمی واگذار شد. 

این توافقات مهم، نویدبخش اثرگذاری ویژه دانشگاه خوارزمی در حوزه توسعه مکران و تسریع پیشرفت‌های کشور در آینده نزدیک در این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز