خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده پایتخت در دو ماه ابتدایی امسال

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۷۰

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در سال گذشته بعد از ده سال رشد ۶٢ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران بودیم و در این دو ماه گذشته از سال جاری، حدود ۳۰۰ درصد نسبت به فروردین و اردیبهشت سال گذشته در بافت فرسوده پایتخت رشد صدور پروانه داشتیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی هدایت، رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر در تمام اراضی شهرداری تهران که امکان تولید مسکن در آنها وجود داشت، با نگاه شهرسازانه با توجه به طرح‌های جامع و تفصیلی بارگذاری کرده‌اییم و از محل همین مشارکت‌ها مساکن تولیدشده اختصاصی در بافت فرسوده صرف تامین مسکن معوض در بافت شده است.

وی افزود: ما قرارگاه جهادی مسکن شهر تهران را با رویکرد رفع موانع تولید مسکن در پایتختایجاد کردیم و تاکنون تفاهم‌نامه تولید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران به امضا رسیده است که تمامی این تفاهم‌نامه‌ها دارای زمین و امکان احداث مسکن هستند.

هدایت تاکید کرد: در کنار اقداماتی که در حوزه مسکن انجام دادیم، بازگرداندن مشوق‌ها به بافت‌های فرسوده را نیز در دستور کار قرار دادیم که نتیجه آن در سال گذشته این بود که بعد از ده سال شاهد رشد ۶٢ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران بودیم و در این دو ماه گذشته از سال جاری نیز حدود ۳۰۰ درصد نسبت به فروردین و اردیبهشت سال گذشته در بافت فرسوده پایتخت رشد صدور پروانه داشتیم.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: پیاده‌سازی طرح‌های موضعی و موضوعی در زمین‌های ناکارآمد شهری از جمله ده‌ونک، اسلام‌آباد، شن‌چاله‌های منطقه ١٨ و ... را در دستور کار قرار داده‌ایم که مساحت این طرح‌ها به ٣ هزار هکتار رسیده و به مناطق ابلاغ شده است که مطمئن هستیم بعد از این اتفاق یک جریان نوسازی در این محدوده‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی در پایان تصریح کرد: پیش از این بافت فرسوده با سه شاخص سنجیده می‌شد که در طرح جدید به ۲۷ شاخص افزایش پیدا کرده است، ما بر اساس این شاخص‌ها به عنوان اولین شهر، محدوده‌های هدف بازآفرینی تهران را بر اساس شناسایی کرده‌ایم که وسعت این محدوده از ۴۴۲۷ هکتار که به عنوان بافت فرسوده شناخته می‌شد، به ٧ هزار هکتار به عنوان محدوده‌های هدف طرح بازآفرینی افزایش یافته است و اگر در تمام کشور این اتفاق بیافتد، در بلندمدت جریان خوبی در عرصه نوسازی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز