خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران:

وضعیت بحرانی ۹۵ ساختمان در پایتخت/ شهردار تهران باید لیست ساختمان‌های ناایمن را اعلام کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۵۱۵

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با تاکید بر این که شهرداری در برخورد با ساختمان‌های ناایمن نباید صرفا به دادن اخطار اکتفا کند، گفت: ۹۵ ساختمان در تهران وضعیت بحرانی دارند که شهردار تهران باید لیست آنها را اعلام‌ کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی بابایی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و چهل و هشتمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش‌سوزی روز گذشته انبار‌ موتورسیکلت در میدان رازی گفت: این حریق در سوله سه هزار متر مربعی اتفاق افتاد که تا کنون پنج اخطار گرفته بود. ۲۰۰ آتش نشان در محل حضور پیدا کردند تا توانستند پس از چند ساعت حریق را اطفا کنند.

وی افزود: ساختمان کناری این سوله نیز دچار حریق شد که آتش‌نشانان از سرایت بیشتر آتش جلوگیری کردند. خوشبختانه جان شهروندان و آتش‌نشانان دچار آسیب نشد اما تا کی قرار است در شهرداری تهران صرفا به دادن اخطار اکتفا کنیم؟

بابایی با بیان این که در مصوبه سال ۹۸ شورای شهر، نحوه برخورد با این‌گونه ساختمان‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: چرا برای این‌گونه ساختمان‌ها که از ساختمان‌های پرخطر هستند، دستور قطع انشعابات نداده‌ایم؟ این نکته قابل تاملی است که شهرداران مناطق باید با جدیت موضوع را دنبال کرده و اطلاع‌رسانی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد:  با پیگیری مدیریت شهری، تعداد ساختمان‌های ناایمن دارای وضعیت بحرانی از ۱۲۹ به ۹۵ دستگاه رسیده است، اما به ساختمان‌هایی رسیده‌ایم که علی‌رغم تذکرات جدی هیچ گونه همکاری را نداشتند؛ لذا درخواست من از شهردار تهران این است که براساس وظیفه قانونی خود، لیست این ساختمان‌ها را اعلام کنند.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران تصریح کرد: اعلام‌ لیست ساختمان‌های ناایمن، تشویش اذهان عمومی نیست. تهران ۹۶۰ هزار ساختمان دارد که تنها ۹۵ ساختمان وضعیت بحرانی دارند و باید لیست آنها اعلام شود.

انتهای پیام/
مونا رجبی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز