خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش:

تحولات در دولت سیزدهم کم‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۴۷۸

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در این دولت تحولاتی شکل گرفته که اگر نگوییم بی‌سابقه است می‌توان گفت کم سابقه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «رضامراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از «طرح ارزش مالکانه» موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، بیان کرد: این طرح اساسا حاصل ذکاوت یوسف نوری بود. او بصیرت خاصی در مسائل مالی دارد و گره کور صندوق را باز کرد.

صحرایی افزود: هر دولتی را با یک نامی به یاد می‌آوردند. از دولت‌های بعد از جنگ تحمیلی که دولت سازندگی شد تا به حال روی دولت‌ها عناوینی گذاشته اند. حالا باید فکر کرد که در آینده چه نامی بر دولت فعلی خواهند گذاشت؟ اگر در آینده از دولت سیزدهم روایت نگاری شود، این دولت، دولت تحول نام خواهد گرفت. در آموزش و پرورش که محور تحول در دولت‌هاست، در این دولت تحولاتی شکل گرفته که اگر نگوییم بی‌سابقه است می‌توان گفت کم سابقه بوده است. فراموش نکنیم که ما بالاترین مدال‌های المپیاد دانش آموزی را در دوره وزارت یوسف نوری آوردیم.

او تاکید داشت: یک دهه و نیم مطالبه معلمان تحقق همین ارزش مالکانه در صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و حالا ذخیره معلمان و سهم حاصل از آن و سهم دولت مشخص شده که کار بزرگی بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: هزارها ساعت کار کارشناسی روی این طرح انجام شده تا به صورت‌بندی برسیم که کم حاشیه‌ترین صورتبندی باشد. برای این کار بزرگ روحیه تحولی نیاز بود. امروز، روز واگذاری ارزش مالکانه نیست بلکه باید تا پایان سال واگذاری انجام شود. به دو دلیل این کار صورت گرفت؛ اول اینکه گفتمان تحول لازمه تحول آفرینی است. درک درست از مسائل از جانب معلمان به همراهی آن‌ها کمک خواهد کرد.

او افزود: معلمان به صورت تاریخی نسبت به عملکرد صندوق گلایه‌مند هستند. زمانی که بانک سرمایه به نوعی ورشکسته بود و دولت کمک کرد و بلند شد و ما هم باید اعتماد معلمان را به صندوق برگردانیم این صندوق تابع قانون حاکمیت شرکتی است. معلمان باید بدون ابهام از صندوق روابط و رویه آن مطلع باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر هرجایی حساسیت ایجاد می‌کند را برای معلمان روشن کنیم، معلمان پشتیبان ما می‌شوند. اگر معلمان ما را پشتیبانی کنند هیچ چیزی ما را شکست نمی‌دهد.

صحرایی در آخر یادآوری کرد: اگر تحول گرایان نیت درست داشته باشند، تحول محقق خواهد شد که الحمدلله در حال حاضر این دیدگاه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز