خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف کارهای فرهنگی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۰۶

وزیر علوم گفت: کارهای فرهنگی با توصیه انجام نمی شود و نیاز به قانون دارد از همین رو ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه‌ها باید صرف کارهای فرهنگی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم در نشست تقدیر از فعالان طرح حامیم که با حضور وزیر کشور، طهرانچی و استانداران برگزار شد، گفت: استانداران در اعتراضات و اغتشاشات مهرماه سال گذشته سنگ تمام گذاشتند و روسای دانشگاه‌ها را حمایت کردند و کمیته رصد و پایش با همکاری نهاد رهبری و شورای تامین شکل گرفت.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی خوبی توسط مسئولان نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه انجام شده و هماهنگی خوبی بین معاون فرهنگی و مسئولان نهاد مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

او افزود: ارزیابی روسای دانشگاه‌ها توسط مرکز نظارت و ارزیابی انجام شد. هرجا همدلی و هماهنگی وجود داشت موفقیت بیشتر بوده و هر جا ناهماهنگی وجود دارد متاسفانه برای نظام هزینه ایجاد می کند.

وی ادامه داد: امتحانات پایان ترم قرار است برگزار شود و نمره آن در کنکور تاثیر دارد و ما باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم.

او با اشاره به برنامه های نهاد مقام معظم رهبری گفت: برنامه تقدیر از هزار نفر اول کنکور طرح حامیم طرح بصیرت از جمله اقدامات خوب نهاد مقام معظم رهبری است.

وزیر علوم گفت: ما باید ارکان مختلف دانشگاه را ببینیم و برای ارکان مختلف برنامه داشته باشیم باید مراقب باشیم در بحث صنفی مشکلاتی ایجاد نشود.

وی درباره اقدامات فرهنگی در دانشگاه گفت: کارهای فرهنگی با توصیه انجام نمی شود و نیاز به قانون دارد از همین رو ۵ درصد از اعتبارات دانشگاه باید صرف کارهای فرهنگی شود.

وی ادامه داد: برای فراغت دانشجویان باید برنامه داشته باشیم امسال خوشبختانه برای اولین بار اعتبار جداگانه ای برای معاونت فرهنگی در نظر گرفته شده است و می توانیم برنامه هایمان را پیش ببریم.

همچنین باید هم افزایی بین بسیج اساتید و بسیج دانشجویی و حتی نیروهای هلال احمر داشته باشیم و باید از کارهای موازی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز