خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران خبر داد:

میدانگاه متروی جهاد آماده تحویل به شهروندان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۶۸۹

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از اتمام عملیات احداث میدانگاه متروی جهاد در محدوده منطقه 6 شهرداری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، هادی حق‌بین، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران با بیان این که مراحل نهایی اجرای عملیات عمرانی شامل تکمیل و شستشوی نما و نصب تجهیزات تأسیساتی در پروژه احداث میدانگاه متروی جهاد به اتمام رسیده است، یادآور شد: این پروژه آماده تحویل به شهروندان است.

وی طراحی برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی را از شاخصه‌های ممتاز میدانگاه جهاد ذکر و اضافه کرد: برای نخستین بار یکی از مهمترین ایستگاه‌های متروی پایتخت به سازه‌ای قوسی شکل با ارزش‌های معماری ایرانی - اسلامی تبدیل شده است.

حق‌بین، هدف از احداث این میدانگاه توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران را ایجاد فضای مکث شهری، بهبود کیفیت زندگی و توجه ویژه به زیبایی‌شناختی در فضاهای شهری خواند و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه، محیطی با جذابیت‌های بصری مناسب در یکی از مناطق پرتردد شهری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمای سازه میدانگاه متروی جهاد شامل نمایی آجری با قوس‌های مختلف بوده و به منظور تکمیل آن بالغ بر 300 هزار قطعه آجر بکار رفته است. در بخش غربی نیز سکوهای نشیمن و همچنین سرویس‌های بهداشتی پیش‌بینی شده‌است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، با بیان اینکه در طراحی میدانگاه جهاد به موضوع مناسب‌سازی و امکان استفاده شهروندان کم‌توان نیز توجه ویژه‌ای شده است، گفت: نورپردازی خاص و نمای متفاوت در شب این سازه را به یکی از نمادهای شهری تبدیل خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، میدانگاه متروی جهاد در زمینی به مساحت 2500 مترمربع و با زیربنای 800 مترمربع احداث شده است.

گفتنی است، احداث میدانگاه شهدای هفتم تیر در منطقه 7، میدانگاه باغ فردوس در منطقه 1، پلازای متروی صادقیه در منطقه 5 و میدانگاه بلوار شهدای صادقیه در منطقه 2 در کارنامه سوابق اجرایی سازمان عمرانی مناطق به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز