خبرگزاری کار ایران

تشریح خدمات نوروزی اورژانس کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۵۳

رئیس اورژانس کشور خدمات نوروزی ارائه شده توسط اورژانس را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی که صبح امروز با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور برگزار شد، گفت: از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه نیروهای اورژانس خدمات ارزشمندی را در همه عرصه های بهداشتی و درمانی ارایه کرده اند.

وی ادامه داد: افزایش ۴۶ درصدی مراجعه به بیمارستانها را در این مدت داشتیم همچنین قریب به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ورودی به بیمارستان داشتیم و ۱۶۰ هزار اعمال جراحی در این مدت انجام شد که ۳۵ درصد ضروری بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطر نشان کرد: ۴۷ پیوند عضو شامل پیوند قلب و کلیه در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت گفت: در حوزه بهداشت کارهای ارزشمندی انجام شد، ۴۰۰ هزار مورد مراقبت بهداشتی در مرزها و ۸ هزار تست کرونا انجام شد و ۸۷۰۰ مورد بازدید از اماکن و ۴۰ هزار واکسن هاری تزریق شده است.همچنین ۱۳۸ مورد طغیان بیماری و هزار نوع بیماری در این مدت رصد شده است.

وی ادامه داد: درخصوص اقدامات انجام شده در سلامت محیط کار یک میلیون بازدید انجام شده است که ۲۰ هزار مورد به قوه قضاییه معرفی شده است ۷ هزار تن مواد غذایی فاسد معدوم شده است. در بازدید از اماکن اقامتی ۱۷ هزار بازدید انجام شده است همچنین ۲۵ هزار بازدید از مراکز بین راهی انجام شده است.

او افزود: در حوزه اقدامات اورژانس پیش بیمارستانی ۳۰۰ هزار ماموریت انجام شده که ۵۳ هزار ماموریت ترافیکی ۴۳ هزار مصدوم به بیمارستان منتقل شده است. همچنین در اورژانس هوایی ۱۷۷ سورتی پرواز انجام شده و ۳۳۴۰ مورد خدمات در راهیان نور ارائه شده است. همچنین به ۴۰۰ هزار تبعه غیرایرانی خدمات ارائه شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین حوادث ترافیکی در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی و فارس بوده است و از حوادث ویژه می توان به یک مورد حادثه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد که ۱۲ فوتی داشتیم.

وی ادامه داد: در سازمان انتقال خون ۱۰۰ هزار واحد خون دریافت کرد و بیش از ۹۶ هزار کیسه خون توزیع شده است همچنین در این مدت ۴۷ زلزله بیش از ۴ ریشتر داشتیم که ۲۹۵ مصدوم در پی داشت. در حوادث جوی نیز ۴ مورد فوتی داشتیم.

وی تصریح کرد: ریزش سنگ در جاده های شمالی باعث فوت ۳ نفر و مصدومیت ۱۲ نفر شد. اما در خصوص غرق شدگی ۴۰ درصد کاهش و همچنین در مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن ۱۱ درصد کاهش داشته ایم. همچنین ۵۰۰ پایگاه بازدید میدانی انجام شده است.

او با اشاره به اقدامات اورژانس برای برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: امسال سال سخت‌تر و با نشاط تری برای اربعین خواهیم داشت اما با افزایش دما مواجه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کارهای زیرساختی در مرزها انجام شده است از جمله اینکه در مرز ریمدان کار عملیاتی با کمک خیرین انجام شده است. در اربعین امسال سفر از مرزهای ۸ گانه را خواهیم داشت و احتمالا یک مرز دیگر هم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز