خبرگزاری کار ایران

سردار معصوم‌بیگی تشریح کرد:

اولویت‌های ماموریتی بازرسی کل فراجا در سال 1402

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۹۵

رئیس بازرسی کل انتظامی کشور در تشریح اولویت‌های کاری و ماموریتی بازرسی کل در سال 1402 از لزوم تشکیل و راه‌اندازی «میزهای تخصصی» در سال جدید با هدف شناسایی و بررسی مسائل کلان و ارتقای بازرسی‌ها از سطح عمومی به سطح بازرسی تخصصی‌تر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی در حاشیه اولین جلسه شور عمومی بازرسی کل فراجا در تشریح اولویت‌های ماموریتی و کاری بازرسی کل در سال 1402 بر لزوم راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی تحت عنوان «میزهای تخصصی» تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم ارتقاء و بهبود ماموریت‌ها و فعالیت‌های حرفه‌ای بازرسی گفت: بر این باور هستیم نیروی انسانی متخصص و ماهر باعث پیشرفت سازمان و افزایش بهره‌وری بهینه از امکانات و منابع سازمان می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با فعال شدن کارگروه‌های تخصصی تحت عنوان «میزهای تخصصی» در سال 1402، علاوه بر شناسایی و بررسی مسائل کلان و راهبردی بازرسی، فرهنگ حرفه‌ای‌گرایی، شایسته‌سالاری، یادگیرندگی و دانایی‌محوری نیز در بازرسی کل و رده‌های تابعه از شتاب بیشتری برخوردار خواهد شد و بازرسی به عنوان یک مرجعِ صاحب نظر و قابل قبول از سطح بازرسی عمومی به سطح بازرسی تخصصی‌تر ارتقا خواهد یافت.

توسعه و تعمیق طرح سطح بندی بازرسان فراجا

رئیس بازرسی‌کل فراجا از جمله اقدامات موثر بازرسی کل در سال گذشته را که نقش مهمی در ارتقای انگیزه خدمتی و کاری جامعه بازرسی ایفا کرد، اجرای طرح سطح‌بندی بازرسان برشمرد و گفت: ارزیابی دانش و مهارت بازرسان توسط تیم کارشناسی، انجام چندین مرحله مصاحبه تخصصی و در نهایت رونمایی از طرح سطح بندی و نشان بازرسان فراجا توسط سردار فرمانده کل انتظامی کشور، بیانگر اهمیت و جایگاه ارزشمند بازرس و بازرسی در مجموعه انتظامی کشور است.

وی ادامه داد: با عمق بخشی و توسعه ابعاد این طرحِ ارزشمند، تلاش خواهد شد تا در بازه زمانی پیش‌بینی‌شده گام بلند بازرسی کل در تعالی بخشی و صیانت از سازمان و کارکنان در سال جدید دو چندان شود. 

هوشمندسازی و تربیت مدیران و کارکنان خلاق و نوآور

معصوم‌بیگی با تاکید بر ادامه نهضت هوشمندسازی بازرسی و فرآیند اجرای هوشمند ماموریت‌ها افزود: بحمدالله حوزه هوشمندسازی در بازرسی کل از پیشرفت خوبی برخوردار است و در صدد هستیم در سال جدید به منظور تسریع در روند رسیدگی به ماموریت‌ها، جلوگیری از زیان‌های احتمالی و صیانت از همکاران، صرفه‌جویی در هزینه‌کردها و زمان، حوزه هوشمندسازی در بازرسی را همزمان با تربیت مدیران و کارکنان خلاق و نوآور بیش از پیش توسعه دهیم.

رئیس بازرسی کل فراجا با بیان اینکه بازرسی گوش شنوا و امین مردم و کارکنان در رسیدگی به مشکلات است، اظهار داشت: ماموریت بازرسی ایجاب می‌کند با رعایت امانت‌داری، مسائل و مشکلات مردم و کارکنان را در حوزه‌های مختلف احصا کند، بشنود و با فهم درست از مسائل پیش‌آمده، حقایق و نظرات مردم و کارکنان را به مراجع تصمیم‌ساز در سازمان در راستای اصلاح فرآیندها و برطرف نمودن مشکلات منعکس کند.

معصوم‌بیگی در ادامه این مصاحبه «دقت و انصاف در تهیه گزارش»، «کنترل کیفی برنامه‌های ابلاغی از سوی پلیس‌های تخصصی و معاونت ها به رده های اجرایی»، «توسعه تعامل با ستادکل و سازمان قضائی  نیروهای مسلح، بازرسی کل کشور»، «ارتقای آمادگی برای واکنش سریع به حوادث و رویدادهای پیش‌بینی‌نشده و پیش‌بینی راهکارهای لازم برای ارتقای ایمنی کارکنان و سازمان»، «بهره‌گیری از ظرفیت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا برای معرفی بازرسیِ مردم محور به جامعه»، «نظارت بر حسن اجرای دستور فرماندهی در خصوص لزوم صحت آماری و جلوگیری از کتمان حقایق» و «سرلوحه قرار دادن نظم و انضباط» را از دیگر محورهای کاری بازرسی در سال جدید عنوان کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز