خبرگزاری کار ایران

در دوره بیست و سوم؛

بیش از چهار هزار دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۶۴

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دوره بیست و سوم از اعزام بیش از چهار هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به عتبات عالیات خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام مرتضی مطهری‌پور با توجه به پایان اعزام دانشگاهیان در بیست و سومین دوره به عتبات عالیات، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و همراهی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در زمینه اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: در این دوره از اعزام‌ها بیش از چهار هزار دانشگاهی به سفر زیارتی عتبات اعزام شدند و با همکاری مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، برنامه‌های فرهنگی و اجرایی خوبی برای دانشگاهیان برگزار شد. 

وی گفت: اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دوره بیست و سوم از ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا اول فروردین ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت و در این مدت، بیش از چهار هزار نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب ۲۴ کاروان زمینی و ۷۸ کاروان هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند. همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان در قالب سفر اردویی با هماهنگی‌های ستاد در زمینه اعزام، اسکان، تغذیه و اخذ مجوز خروج از کشور به عتبات عالیات مشرف شدند. 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: با نظرسنجی‌هایی که این دوره انجام دادیم مشخص شد ۴۵ درصد از دانشگاهیان بار اول بوده است که به سفر عتبات اعزام می‌شده اند، یعنی نیمی از آن‌ها و این آمار خوبی است. 

حجت الاسلام مطهری‌پور گفت: این دوره از اعزام‌ها مصادف با ایام پرخیر و برکت ماه رجب و شعبان المعظم و مراسم تحویل سال نو همراه بود و متناسب با این ایام جشن‌های با شکوهی با مشارکت و همکاری دانشگاهیان در حرم‌های مطهر و هتل‌های محل استقرار زائرین برگزار شد. 

وی با اشاره به برنامه‌های طول سفر در نجف اشرف و کربلای معلی افزود: یکی از بهترین برنامه‌ها زیر پرچم حسین (ع) بود که دانشجویان در آنجا احساس خوبی داشتند. روایتگری خیمه گاه حسینی، زیارت مزار حر، بازدید از بیت امام (ره) و کتابخانه علامه امینی، روایتگری در مقام صافی صفا، از جمله برنامه‌هایی بود که با همکاری بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و نجف اشرف برگزار و زائرین دانشگاهی از این برنامه‌ها به خوبی استقبال کردند و جای این دارد که ما نیز از زحمات مجموعه بعثه مقام معظم رهبری تشکر کنیم. 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: در این دوره، دانشگاهیان متقاضی دریافت وام، با همکاری یکی از بانک‌ها، صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت توانستند از تسهیلات ویژه سفر عتبات دانشگاهیان بهره‌مند شوند. 

وی بر زمینه‌سازی برای ادامه اعزام‌ها بعد از ماه مبارک رمضان به صورت محدود، بصیرت افزائی در زائرین دانشگاهی، برنامه ریزی برای افزایش سطح کیفی سفر و رفع مشکلات احتمالی تأکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز