خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

سرقت مسلحانه از بانک در پوشش خریدار سکه در تهران/ بازسازی صحنه جرم با حضور متهم+ عکس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۵۶۶

فردی که بعد از سرقت مسلحانه از یک شعبه بانکی در تهران قصد خروج از کشور از طریق مرز پیرانشهر را داشت، امروز برای ارائه توضیح درباره نحوه سرقت و انگیزه خود توسط ماموران اداره سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در صحنه جرم حاضر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه نهم فروردین ۱۴۰۲، یک فقره سرقت مسلحانه از یک بانک در محله توانیر تهران به وقوع پیوست. متهم که از طریق یکی از سایت‌های فروش کالا با یکی از کارمندان این بانک آشنا شده بود، در پوشش خریدار سکه به شعبه بانکی مراجعه می‌کند، اما وقتی کارمند بانک به این فرد شک می‌کند و از فروش سکه‌ها منصرف می‌شود، متهم با تهدید اسلحه و تیراندازی، مبلغ ۵ میلیون تومان از یکی از گیشه‌های بانک برمی‌دارد و سپس متواری می‌شود. 

سرهنگ گودرز داوودی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز در تشریح جزئیات این سرقت در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی اکیپی از نیروهای پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، مشخص شد یکی از پرسنل یک شعبه بانک در محله توانیر قصد فروش سکه از طریق فضای مجازی را داشته و برای این منظور در یکی از سایت‌های فروش کالا آگهی داده است. در همین حال سارق در قالب خریدار به بانک مراجعه می‌کند، اما چون وضعیت ظاهری خاصی داشته است، کارمند بانک از فروش سکه‌ها منصرف می‌شود.

وی افزود: در همین حین سارق کلت کمری خود را بیرون می‌کشد و سه تیر شلیک می‌کند که این شلیک‌ها باعث تخریب شیشه‌های بانک می‌شود. سپس سارق از یکی از گیشه‌های بانک مبلغ ۵۵ میلیون ریال سرقت می‌کند و متواری می‌شود. این متهم سابقه‌دار بوده است و در حین انجام سرقت با تهدید اسلحه اقدام می‌کند و وقتی قصد داشته است از بانک خارج شود نیز اقدام به شلیک می‌کند. 

داوودی ادامه داد: با بررسی دوربین‌های مداربسته بانک، هویت سارق در همان ساعات اولیه پس از سرقت مشخص شد و نشانی‌های او در تهران به دست آمد. سپس با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این فرد قصد خروج از کشور از طریق مرزهای غربی را داشته است، اما در ادامه با هماهنگی‌های قضایی و تعامل با پلیس آگاهی پیرانشهر توانستیم این متهم را قبل از خروج از مرز و کمتر از ۲۴ ساعت پس از انجام سرقت دستگیر کنیم.

متهم: نمی‌خواستم از بانک سرقت کنم، فقط قصد داشتم سکه‌ها را بردارم 

متهم این پرونده نیز در جریان بازسازی صحنه سرقت درباره انگیزه خود از این اقدام توضیح داد: من ۲۹ ساله هستم و فوق لیسانس حقوق دارم، سابقه قبلی من هم یک سوءتفاهم بوده است و پیش از این زندانی نشده بودم. این بار هم به دلیل مشکلات مالی دست به سرقت زدم.

وی افزود: کسی که اسلحه را به صورت امانی به من داد، این شیوه سرقت را به من پیشنهاد داد و گفت باید از طریق چت کردن در یکی از سایت‌های فروش کالا، به بهانه خرید سکه با این فرد قرار بگذاری و سپس با تهدید اسلحه، سکه‌ها را از او بگیری. این اقدام، اولین سرقت من بود.

این متهم ادامه داد: من به قصد سرقت از بانک نیامده بودم، بلکه صرفا قصد داشتم سکه‌ها را ببرم. اما وقتی کارمند بانک به من گفت که سکه‌ها را به تو نمی‌فروشم، به زور پشت بادجه رفتم و با قنداق تفنگ درب جداکننده محل حضور کارمندان بانک و مشتری‌ها را شکاندم. بعد خواستم که سکه‌ها را بردارم، اما سکه‌ها داخل کشوی آن کارمند نبود و فقط مبلغ ۳ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان پول داخل کشو بود که آن را برداشتم و به سرعت از بانک‌ خارج شدم. در حین خروج از بانک نیز یک تیر به سمت درب شیشه‌ای بانک شلیک کردم، چون درب اتوماتیک بسته شده بود. 

وی درباره نحوه تهیه اسلحه گفت: من از یک فرد حدود ۲۳ میلیون تومان طلب داشتم، اما این فرد بدهی خود را به من نمی‌داد، ولی یک اسلحه به من داد و گفت می‌توانی از طریق سرقت کردن مبلغ مورد نیاز خود را به دست بیاوری. خودم هم یک مبلغ دیگر به شخصی دیگر بدهکار بودم و باید آن بدهی را می‌پرداختم. البته قطعا نمی‌ارزید که من این کار را انجام بدهم، چون خودم خودم حقوق خوانده‌ام و می‌دانم حکم سرقت مسلحانه بین ۳ تا ۱۰ سال حبس است، اما در آن لحظه فکرم درست کار نمی‌کرد.

این متهم اظهار داشت: من نیاز مالی داشتم و دست به سرقت زدم. البته نمی‌خواستم از بانک سرقت کنم، بلکه فقط می‌خواستم سکه‌ها را بردارم، بعد که به محل قرار با فروشنده آمدم، متوجه شدم که او کارمند بانک است، ابتدا پشیمان شدم و خواستم برگردم، اما به دلیل نیاز مالی تصمیم گرفتم هر طور شده برای سرقت سکه‌ها اقدام کنم.

وی در پایان گفت: من قصد خروج از کشور نداشتم، بلکه اساسا کار من این است که از غرب کشور کفش و کتانی وارد کنم. بعد از سرقت هم به طرف مرز فرار نکردم، بلکه قصد داشتم مثل همیشه برای وارد کردن کفش و کتانی به خارج از کشور بروم و برگردم، ولی من را در مرز پیرانشهر دستگیر کردند.

گفتنی است، با وجو ادعای متهم مبنی بر این که او قصد خروج از کشور را نداشته، این فرد در حین خروج از مرز کشور و درست یک روز پس از انجام سرقت توسط پلیس آگاهی دستگیر شده است. 

لازم به ذکر است اسلحه‌ای که در صحنه بازسازی جرم در دست متهم قرار دارد، غیرواقعی است و صرفا برای مشخص شدن نحوه سرقت و فقط در حین انجام بازسازی صحنه در اختیار این فرد قرار گرفته است. 

سرقت مسلحانه از بانک در پوشش خریدار سکه در تهران/ بازسازی صحنه جرم با حضور متهم+ عکس

سرقت مسلحانه از بانک در پوشش خریدار سکه در تهران/ بازسازی صحنه جرم با حضور متهم+ عکس

سرقت مسلحانه از بانک در پوشش خریدار سکه در تهران/ بازسازی صحنه جرم با حضور متهم+ عکس

سرقت مسلحانه از بانک در پوشش خریدار سکه در تهران/ بازسازی صحنه جرم با حضور متهم+ عکس

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز