خبرگزاری کار ایران

۱۲۰۰ کیلومتر بازدید میدانی دبیرکل جمعیت هلال احمر از پایگاه‌های امداد نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۱۱

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از ۴ میلیون خدمات توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش ایلنا، یعقوب سلیمانی ضمن تشکر از جوانانی که در هر استان با زبان روزه و گذشتن از ایام فراغت خود به هموطنان امدادرسانی می‌کنند، اظهار کرد: امسال در هلال احمر تمرکزمان بر پیشگیری و آموزش در سوانح بزرگ چون زلزله و سیل و خدمات پیش از حادثه به هموطنان است. واقعا آمار تصادفات و خدمات بعد از سوانح  دلخراش است و نیازمند عزم ملی برای آموزش ملی و تحول در زیر ساخت های سفر هستیم.

وی جوانان را عامل تحول در سال ۱۴۰۲ و این عزم برای کاهش تلفات ناراحت کننده جاده‌ای دانست و ضمن تشکر از ایثار جوانان امدادگر در ایام نوروز، تصریح کرد: وقتی محوریت جوانان باشند، مسولیت‌ها، محل خلاقیت و ابتکار و اراّئه راه حل‌های شگفت انگیز در کشور خواهد بود. باید نقش جوانان و اهمیت دادن به آنها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای سستی جوانان را  باید خنثی کرد، گفت: جوان محور تحول است. خیال می‌کنند تا با تحت تاثیر قرار دادن فرهنگ شهید و شهادت بین جامعه و این فرهنگ عظیم فاصله ایجاد کنند اما شاهد هستیم همانند زمان جنگ که بیش از ۱۵۷ هزار نفر از شهدای ما جوانان بودند اکنون نیز جوانان ما در خط مقدم هستند که نمونه آن جوان داوطلب عضو جمعیت هلال احمر است که برای نجات جان دو نفر، جان خود را فدا می‌کند و ایثار و گذشت را به خوبی نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه وحدت، همدلی و پیروی از ولایت مهمترین توصیه شهداست، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی اخیری که رهبری به آن تصریح داشته‌اند، یاس و ناامیدی جوانان هدف اصلی است و ابزار آن مختلف است. یاس در جوان برومند امدادگر ما وجود ندارد چرا که هدف او کاهش درد هموطنان‌اش است. اگر دشمنانی با استفاده از رسانه‌های وابسته و هزینه‌های بسیار تلاش کردند ما روز دوازده فروردین را نبینیم، وحدت و همدلی مردم این نقش دشمن را نه تنها با شکست روبرو کرد که حتی این جوان در صحنه ما با زبان روزه در حال بستن زخم مردم کشورش و مسافران سانحه دیده است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی همیشه آماده کمک رسانی به مردم است، در زلزله ترکیه و سوریه تیم‌های این جمعیت خالصانه برای کمک حضور داشتند که مورد تقدیر رئیس صلیب سرخ جهانی قرار گرفتند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، بیان کرد: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از ۴ میلیون خدمات توسط جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۳۵ درصدی پایگاه‌ها در مبادی ورودی شهرها، گفت: همچنین با توجه به پایگاه‌های بشر دوستانه حدود هزار و ۷۵۰ پایگاه‌ امدادی بشردوستانه در جهت کار فرهنگی و کاهش تصادفات در سراسر کشور برنامه ریزی شده است.

گفتنی‌ است او از پایگاه‌های بین راهی تهران، قم، چند پایگاه در محور اراک _ شازند و الیگودرز، شهرستان و محور درود _ اصفهان، محور خرم آباد _ اهواز، محور شمالی پایگاه امدادونجات جاده‌ای سه راهی قلعه قباد شهرستان نهاوند استان همدان و یادمان امدادگر شهید خدارحمی، محور غرب الشتر _ نورآباد _ هرسین و جاده کرمانشاه  دیدار کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ایام نوروز با بازدید از پایگاه‌های ۱۱ شهر که در مسیر ۱۲۰۰ کیلومتری تهران به جنوب کشور قرار داشتند، در جریان خدمات  امدادگران جوان در طرح امداد نوروزی قرار گرفت و با سرکشی به پایگاه‌های شهرهای مختلف، دستورات لازم برای خدمات بیشتر به مسافرین و حادثه دیدگان را با هماهنگی مسولان استانی و تسهیل خدمات به مسافرین را ارائه داد.

وی همچنین ضمن دیدار با ماندگار مرادی پور _ خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر کشور، دکتر فرهاد زیویار _ استاندار لرستان و مدیران استان لرستان دیدار کرد. در نشستی با این مدیران علاوه بر بررسی و ارائه راه حل و هماهنگی مشکلات اسکان و موضوع تصادفات محورهای لرستان و خدمات نوروزی امدادگران هماهنگی لازم به وجود آمد. استاندار لرستان نیز ضمن همراهی و تشکر از بازدیدها و سرکشی‌های مسولین هلال احمر، از رییس و دبیرکل جمعیت هلال اهمر بخاطر نگاه ویژه به استان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز