خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس کشور خبر داد:

آمار کشته‌های تصادفات سفرهای نوروزی به 470 نفر رسید/ ثبت 262 میلیون تردد بین استانی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۵۴۹

فرمانده کل انتظامی کشور از ثبت 262 میلیون تردد بین استانی و شهرستانی در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: متاسفانه تا کنون 470 کشته در تصادفات گزارش شده است که 65 درصد آن ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدرضا رادان در بازدید هوایی از محورهای مواصلاتی «تهران - قم» و «جاده هراز» ضمن تبریک آغاز سال جدید و قبولی طاعات و عبادات مردم در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: امسال شاهد حجم بیشتر تردد خودروها هستیم و تا کنون 262 میلیون تردد بین استانی و شهرستانی به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته از حجم بسیار بیشتری برخوردار است و نشان می‌دهد مردم نوروز خود را با نشاط آغاز کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل این که ما به نیمه ایام تعطیلات رسیده‌ایم، تقریبا می‌شود گفت امروز در طول جاده‌ها چه در مسیر رفت و چه در مسیر برگشت ترددها پرحجم است، البته در بعضی از مسیرها ترددها روان و در بعضی دیگر ترددها به کندی پیش می‌رود.

فرمانده فراجا ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که تعدادی از مردم سفرهای خود را به پایان می‌برند و تعدادی نیز در ابتدای سفر هستند. تا پایان هفته نیز احتمالا جاده‌های پرترددی داشته باشیم. از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه معمولا انتهای هفته سفرهای خود را به پایان می‌رسانند، مدیریت سفر داشته باشند و حتی‌المقدور سفر خود را به روزهای آخر هفته نیندازند.

رئیس پلیس کشور تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش، هموطنان بیش از پیش دقت داشته باشند که در جاده با طمأنینه و آرامش حرکت کنند و در طول سفر احتیاط را رعایت کنند.

رادان در ادامه گفت: متاسفانه تا کنون 470 کشته در تصادفات گزارش شده است که 65 درصد آن ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: براساس گزارشات، آمار تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته کاهش داشته، اما آخرین آمار را باید از زبان پزشکی قانونی داشته باشیم.

وی در پایان از همراهی مردم عزیز با پلیس و کارکنان انتظامی که در این ایام در تلاشی مجاهدانه برای تأمین نظم و امنیت هستند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز