خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تدوین برنامه و سند جامع درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ /شناسایی آسیب‌های نوپدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۹۶

رییس سازمان امور اجتماعی کشور از تدوین یک برنامه و سند جامع درخصوص رفع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

«محمد عباسی» رییس سازمان امور اجتماعی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برنامه‌های سازمان اجتماعی کشور درخصوص کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۴۰۲ گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات مهم کشور است و رهبر معظم انقلاب نیز بر رفع آن‌ها تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی متنوع و پیچیده است. مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که چند سال پیش با مسئولان داشتند، چند آسیب را از اولویت‌ها دانستند، این آسیب‌ها سرشاخه سایر آسیب‌ها می‌شوند؛ مانند اعتیاد، طلاق، نقاط بحرانی و نقاط مسکونی غیررسمی. سایر آسیب‌ها در این موضوعاتی که مطرح شد، شکل می‌گیرد و این‌ها مولد بسیاری از آسیب‌ها هستند.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به برنامه‌های سازمان امور اجتماعی کشور درباره رفع آسیب‌ها گفت: مهمترین کاری که ما باید انجام دهیم این است که به لحاظ علمی یک نوع نظریه تلفیقی از نظرات همه اندیشمندان دانشگاه و حوزه در رابطه با پیدا کردن علل شکل گیری این آسیب‌ها همراه با وزن آن داشته باشیم، در واقع ایجاد یک برنامه و سند جامع را در این زمینه نظر پیش داریم و انشالله تدوین می‌شود.

به گفته عباسی بخشی از این کار انجام شده است و در سال ۱۴۰۲ نیز تکمیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کوچ معکوس از شهرها به حاشیه شهرها تا چه میزان می‌تواند باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی شود، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های مهم، نقاط بحرانی و سکونتگاههای غیر رسمی است. مهاجرت‌های که از برخی از مناطق محروم به حاشیه شهرها صورت می‌گیرد همچنین مهاجرت‌هایی که از داخل شهرها به حاشیه انجام می‌شود از آسیب‌های اولویت دار است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور تصریح کرد: این موضوع جز برنامه‌های ما است تا بتوانیم این معضل را حل کنیم.

عباسی در پاسخ به این سوال که آسیب‌های نوپدید نیز شناسایی شده است، گفت: ما آسیب‌های فضای مجازی را از آسیب‌های نوپدید می‌دانیم، فضاسازی‌هایی در این خصوص صورت می‌گیرد و باید درخصوص رفع آن و کاهش این آسیب برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز