خبرگزاری کار ایران

ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه سنگی در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس در بزرگ‌ترین طرح ملی مدرسه‌سازی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۵۷۵

رییس سازمان نوسازی مدارس با بیان اینکه شهدا بر گردن همه ما حق دارند، کمترین اقدام را نام‌گذاری این طرح به نام دانش آموز شهید آرشام سرایداران دانست.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «حمیدرضا خان محمدی» در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی با نام دانش آموز شهید آرشام سریداران وارد استان فارس شد، با حضور در مراسم کلنگ زنی آموزشگاه شهیدسنجانکی استان فارس، شروع عملیات اجرایی طرح ملی شهید آرشام را اعلام کرد. 

وی افزود: شهدا بر گردن همه ما حق زیادی دارند، کمترین اقدام نام‌گذاری طرح‌های ملی به نام این عزیزان می‌باشد که این طرح به نام دانش آموز والامقام شهید آرشام سرایداران مزین شد. 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ارزش و منزلت این شهید و شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ علیه السلام در پیشگاه خداوند بسیار والا است. فراموش نکنیم واقعه کور تروریستی شیراز و نثار خون شهیدان مظلوم و والامقام به خصوص سه شهید دانش آموز عزیز ما گواه بزرگ برملا شدن نیت بدخواهان نظام در اغتشاشات پاییز بود. 

معاون وزیر در پایان اظهار داشت: تعداد کل مدارس سنگی کشور ۲۲۱۵ می‌باشد که تعداد ۱۵۷۶ مدرسه دارای بیش از ۱۰ دانش آموز می‌باشند و از این تعداد، ۱۳۸۰ مدرسه در مناطق روستایی و عشایری واقع شده‌اند. هدف‌گذاری طرح، برای ساماندهی ۱۳۸۰ مدرسه در قالب ۳۹۵۶ کلاس درس و دارای ۱۱ دانش آموز و بیشتر با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام می‌باشد. در سال اول اجرای طرح برای ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه که دارای ۱۵ دانش آموز در هرکلاس و بیشتر در قالب ۱۱۴۶ کلاس درس می‌باشند برنامه‌ریزی شده و مابقی مدارس حسب تامین منابع اعتباری در سال‌های آتی ساماندهی خواهند شد. 

سردار حسن زاده جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این مراسم گفت: نیروی زمینی سپاه در کنار مردم و مسئولین در زمینه‌های مختلف جهادی از جمله مدرسه‌سازی نقش آفرینی می‌کند. 

در ادامه استاندار فارس بیان داشت: قدردان همراهی نیروهای جهادی در کنار مدیران و محرومین هستیم. قطعاً در زمینه‌های مختلف از پتانسیل این عزیزان در فارس استفاده خواهیم کرد. از سازمان نوسازی مدارس کشور و فارس نیز بخاطر این هماهنگی و اجرای این طرح ملی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز