خبرگزاری کار ایران

هیات وزیران تصویب کرد:

ایرانداک تنها متولی ثبت و همانندجویی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۰۵۴

هیات وزیران ایرانداک را تنها متولی ثبت و همانندجویی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، هیات وزیران در جلسه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱، به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عبارت «و همتراز آن» را از بند (۷) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مبارزه با تقلب در تهیه آثار علمی مصوبِ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ حذف کرد. 

گفتنی است بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوبِ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوبِ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارسا) دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های خود را ثبت کنند. 

ایرانداک برای انجام این قانون، «سامانه همانندجو» را در نشانی TIK. IRANDOC. AC. IR و «سامانه ملی ثبت پیشنهاده‌ها، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌ها» را در نشانی SABT. IRANDOC. AC. IR راه‌اندازی کرده و در دسترس همگان گذارده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز