خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران به ایلنا خبر داد:

ورود ۳۰۰ دانشجوی جدید در ۵ رشته علوم پایه در پی انعقاد تفاهم بین دانشگاه تهران و فرهنگیان/ پذیرش‌ها در سال‌های آتی به ۲۱ رشته می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۳۰۶

رئیس دانشگاه تهران گفت: قرار است در مهرماه سال آتی بر اساس توافق بین دانشگاه تهران و فرهنگیان ۳۰۰ نفر ورودی جدید به دانشگاه تهران داشته باشیم که این پذیرش‌ها چندین رشته مختلف را شامل می‌شود.

«سید محمد مقیمی» رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران توضیح داد: ما با دانشگاه فرهنگیان توافق کردیم که در ۵ رشته ظرفیت دانشگاه را در جهت ارتقای معلمان و دانشجویانی که می‌خواهند در آینده نقش معلمی را برعهده بگیرند، به کار بگیریم. 

مقیمی تصریح کرد: قرار است در مهرماه سال آتی بر اساس توافق بین دانشگاه تهران و فرهنگیان ۳۰۰ نفر ورودی جدید به دانشگاه تهران داشته باشیم که این پذیرش‌ها چندین رشته مختلف را شامل می‌شود. 

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: رشته‌های ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و آموزش کودکان استثنایی از جمله رشته‌های مورد نظر این توافق است و سال‌های آینده تعداد آن به ۲۱ رشته خواهد رسید.

او افزود: این ۲۱ رشته‌ای که برای سال بعدی اضافه می‌شود، در مقطع کارشناسی و با کنکور سراسری و با کد مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تهران ورودی خواهد داشت. این دانشجویان باید دو سال اول تحصیل خود را در دانشگاه تهران بگذرانند و بعد از آن برای بورسیه شدن در آموزش و پرورش و استخدام در این وزارتخانه و جذب در شغل معلمی، گزینش شوند و اگر با موفقیت این مرحله را طی کردند، ادامه تحصیل آنها بخشی در دانشگاه تهران و بخشی در دانشگاه فرهنگیان ادامه پیدا می‌کند. 

مقیمی اضافه کرد: افرادی که با این روش پذیرش می‌شوند، می‌توانند در سال دوم اعلام کنند که تمایل ندارند بورسیه آموزش و پرورش شوند و این امکان وجود دارد که به عنوان دانشجوی عادی تحصیل خود را در مقطع پذیرفته شده ادامه دهند، اما افرادی که از صلاحیت لازم برخوردار هستند باید به شیوه‌ای که تعیین شده تحصیل خود را ادامه دهند و از بورسیه معین نیز بهره‌مند شوند. 

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های فعلی در علوم پایه فرار نخبگان است، اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که باید از خروج نخبگان و مهاجرت آن‌ها جلوگیری کنیم و فکر می‌کنیم چنین طرحی و آینده شغلی که با تفاهم بین دانشگاه تهران و فرهنگیان برای نخبگان تضمین می‌شود، در ماندگاری و خدمت آنها در کشور نیز اثرگذار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز