خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی اعلام کرد:

ارتقای توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی/ تمرکز بر انهدام شبکه‌های سازمان‌یافته قاچاق

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۸۳۰

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره بر ارتقاء توان اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی، از تمرکز بر اولویت انهدام شبکه های سازمان یافته قاچاق و جرایم اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: همایش تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فراجا طی دو روز 15 و 16 اسفندماه با حضور سردار احمدرضا رادان، رئیس پلیس کشور، مسئولان ارشد اقتصادی  و  بانکی کشور و ... برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور 58 نفر از مدیران حوزه مرکزی پلیس، روسای پلیس امنیت اقتصادی فرماندهان انتظامی استان ها و نماینده های رده های همکار در حوزه مرکزی فراجا عنوان کرد: بررسی آمار و عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در سال 1401، بررسی چالش های موجود در نحوه اجرای ماموریت های این پلیس، تبیین اهداف، اولویت ها و برنامه های 1402 پلیس امنیت اقتصادی فراجا، ترسیم چشم انداز و نقشه راه اجرای ماموریت های این پلیس و بررسی چگونگی استفاده از ظرفیت های برون سازمانی در امنیت اقتصادی از محورهای این همایش تخصصی دو روزه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور بیان کرد: تمرکز بر پیشگیری و مقابله با جرایم کلان و سازمان یافته، قاچاق کالا و ارز و مفاسد اقتصادی، ایجاد امنیت مطلوب بر فعالیت های فعالان اقتصادی با مشارکت دستگاه های ذیربط از اولویت های جدی این پلیس است.

وی پیش بینی، پیشگیری، کنترل، شناسایی، مقابله و کشف را از اهم ماموریت های پلیس امنیت اقتصادی به منظور مقابله با فعالیت های سوء و جرایم اقتصادی در سطح محلی، ملی و منطقه ای برشمرد و افزود: ارتقاء توان و آمادگی عملیاتی و اطلاعاتی از طریق توسعه اشراف و تسلط اطلاعاتی در حوزه امنیت اقتصادی، توسعه و تکمیل استقرار فراجا در مبادی رسمی گمرک و هوشمندسازی این پلیس از دیگر برنامه های ما است.

رحیمی ادامه داد: پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی با اولویت جرایم کلان، اشراف اطلاعاتی بر جرایم اقتصادی در فضای مجازی و  تشدید اقدامات مقابله ای با قاچاق کالا با اولویت قاچاق سازمان یافته نیز از دستور کارهای جدی این پلیس می باشد.

 دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی فراجا

سردار رحیمی به تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی فراجا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخت و عنوان کرد: افزایش 27 درصدی ارزش پرونده های کشف شده، افزایش 34 درصدی ارزش ریالی پرونده های مهم، افزایش 59 درصدی تعداد پرونده های مهم و افزایش 13 درصدی توقیف خودروهای شوتی از جمله دستاوردهای ما در این حوزه می باشد.

وی در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی یادآور شد: افزایش 76 درصدی ارزش ریالی کشفیات فرار مالیاتی، افزایش 19 درصدی ارزش ریالی کشفیات احتکار کالاهای اساسی، افزایش 59 درصدی کشفیات پرونده های زمین خواری و افزایش 29 درصدی کشفیات جرایم پولشویی از دیگر دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی می باشد.

سردار رحیمی از تداوم اجرای طرح های عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی به صورت سراسری، منطقه ای و استانی با اولویت انهدام شبکه های سازمان یافته قاچاق و جرایم اقتصادی خبر داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز