خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره ساماندهی زنان دستفروش در مترو/ اقدامات شهرداری تهران برای توانمندسازی زنان بهبودیافته از اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۱۰۹

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره ساماندهی زنان دستفروش در مترو توضیحاتی ارائه کرد.

«مریم اردبیلی» مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره ساماندهی زنان دستفروش در مترو گفت: ما بسیاری از این عزیزان را در قالب همان فرصت های فروشی که در مترو بود سعی کردیم ساماندهی کنیم اما بازهم بسیاری از این افراد تمایل دارند از فرصت فروش داخل واگن ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: مدیران فرهنگی مترو نیز دو الی سه طرح برای ساماندهی دستفروشان در مترو دارند، البته اقتضائات چندماه اخیر باعث شده است در اجرای این طرح ها کمی تاخیر ایجاد شود. دغدغه ما نیز ساماندهی این افراد است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که در شورای شهر تهران به تصویب رسیده است، تصریح کرد: مواردی که در طرح جامع توانمندسازی از سوی شورای شهر مطرح شده است ما هر روز در شهرداری تهران انجام می دهیم. دغدغه شورا این است که با تشکیل این کارگروه، حمایت های بیشتری را مشمول این حوزه کنند. ما هر روز در شهرداری تهران پاسخگوی مراجعات زنان سرپرست خانوار هستیم و به آنها خدمات ارائه می دهیم. 

اردبیلی خاطرنشان کرد: این طرح برای این است که تمرکزی ایجاد شود تا خدمت بیشتری به این زنان ارائه شود و پراکندگی کار در این زمینه در یک حوزه تصمیم گیری واحد جمع شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره برنامه های شهرداری تهران برای توانمندسازی زنان بهبودیافته از اعتیاد گفت: زنان معتاد متجاهری که در یاورشهرها هستند و دوره بازتوانی را زیر نظر سازمان رفاه اجتماعی انجام می دهند اما ما نیز گروهی شامل از روانشناس، جامعه شناس، حقوقدان مستقر کرده ایم تا بتوانند به مدلی از بازتوانی برای این افراد برسند که موثر باشد. نتایج این طرح تقریبا مشخص شده است و در حال تهیه یک مدل از نتایج این طرح هستیم.

اردبیلی تصریح کرد: اما این کار بسیار دشوار است از این بابت که این افراد صدمات و آسیب های بسیاری دیده اند و فرآیند بازتوانی و جامعه پذیری و خانواده پذیری این افراد یک کار مستمر است و به صورت مقطعی اتفاق نمی افتد و زمان بر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز