خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران:

شعبه دانشگاه تهران در گرجستان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۴۲

رئیس دانشگاه تهران گفت: : در هیات امنای دانشگاه تهران مصوب شد که شعبه دانشگاه تهران در گرجستان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "سید محمد مقیمی" رئیس دانشگاه تهران در دوازدهمین جشنواره بین‌الملل مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مسلم است که یکی از راهبردهای اصلی ما در دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بین المللی سازی هرچه بیشتر دو دانشگاه است. این دو دانشگاه در عرصه های پزشکی و غیرپزشکی در کشور و منطقه الهام بخش هستند. ماموریت و رسالتی که ما بر عهده داریم رسالتی ملی است . ما ضمن اینکه به عنوان دانشگاه فعالیت می کنیم نقش ما بیش از یک دانشگاه است.

او تصریح کرد: امسال شاهدیم که نرخ رشد ما در شاخص های بین المللی ارتقا یافته و هرکدام از این شاخص ها نیز بررسی خاص خود را لازم دارد. دانشگاه تهران رتبه اول دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کرد.

وی تاکید کرد: ما باید تنوع دانشجویان را در دانشگاه تهران افزایش دهیم. با این کار هوش فرهنگی دانشجویان ما و دانشجویان بین‌المللی که به دانشگاه تهران می آیند افزایش می یابد. هوش فرهنگی یعنی قدرت فرهنگی. فکر می‌کنم آنچه امروز تنش های مرزی و بین المللی را در دنیا رقم می زند بیشتر سوء تفاهم های فرهنگی است. تلاش دانشگاه تهران برای بین المللی سازی فضا کمک می کند هم دانشجویان ما کسب تجربه کنند هم ما فرهنگ خودمان را بیشتر معرفی خواهیم کرد. امروز فرهنگ ایرانی توسط برخی غیرمنصفانه تعریف می‌شود و جذب دانشجویانی که فرهنگ ما رابشناسند و به دیگران معرفی کنند، برای ما مهم است.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه یادآور شد: در هیات امنای دانشگاه تهران مصوب شد که شعبه دانشگاه تهران در گرجستان راه اندازی شود و سال دیگر در این کشور پذیرش دانشجو داریم. در کشورهای عراق و ازبکستان نیز شعباتی تاسیس خواهیم کرد.اردوهایی که برای شناسایی فرهنگ ایرانی مهم است برنامه اصلی ماست و در قشم و کاسپین و مشهد مقدس اردوگاه های دائمی ایجاد می کنیم تا دانشجویان بتوانند در بخش های مختلف کشور با این فرهنگ آشنا شوند. چراکه ایران تنوع فرهنگی و قومی بالایی دارد.

او توضیح داد: نباید این تصور برای دانشجویان بین المللی ایجاد شود که دانشگاه‌ تهران فقط دنبال درآمد زایی برای خودش است یا ما می خواهیم شاخص های بین‌المللی خودمان را بالا ببریم. ما نشان دادیم که بعد از اتفاقاتی که در افغانستان افتاد، به سرعت دانشجویان دختر افغانستانی را با بورسیه و تخفیف شهریه ثبت نام کردیم و مبلغ بالایی برای این امر در نظر گرفتیم. خواهش ما این است که دانشجویان بین‌المللی که کشور و فرهنگ خود را در ایران نمایندگی می کنند به ما یاری برسانند.

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در مجموعه های خوابگاهی و اردوها می توانیم فرهنگ هر دو طرف را معرفی کنیم. دانشجویان بین المللی سفرای علمی ایران خواهند بود و امیدواریم زندگی در ایران بهترین دوران زندگی آنها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز