خبرگزاری کار ایران

کشف نیم تن مواد افیونی در مرزهای سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۰۸

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف 500 کیلو و 89 گرم انواع موادمخدر طی 2 عملیات در مرزهای میرجاوه و زابل خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد ملاشاهی"، اظهار داشت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت ماموران تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند، در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، با توجه به اتخاذ موضع مناسب و تاکتیک‌های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجای گذاشتن محموله موادمخدر به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزداران هنگ مرزی میرجاوه در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه تویوتا مقدار 392 کیلوگرم انواع موادمخدر شامل 340 کیلوگرم تریاک و 52 کیلوگرم هروئین را کشف کنند.

سردار ملاشاهی در ادامه به عملیات موفقیت آمیز دیگر در حوزه شمال استان اشاره کرد و افزود: مرزداران غیور هنگ مرزی زابل در عملیاتی موفق شدند ضمن دستگیری یک نفر و توقیف یک دستگاه خودرو، مقدار 197 کیلوگرم تریاک کشف کنند.

وی در پایان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان پرونده در دستور کار مرزداران قرار دارد، اظهار داشت: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی مرزبانی دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان در دستاوردهای مرزبانی، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با ماموران تداوم یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز