خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت رئیس دانشگاه تهران به علی مطهری و لاریجانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۱۲۹

رئیس دانشگاه تهران در پیامی درگذشت بانوی مومنه و پرهیزکار، مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی همسر استاد شهید مرتضی مطهری را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در این پیام تسلیت آورده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی مومنه و پرهیزکار، مرحومه حاجیه خانم اعظم روحانی که سال‌ها تحمل فراز و نشیب‌های دوران مبارزات ستمشاهی و نقش‌آفرینی دوشادوش استاد شهید مرتضی مطهری و همچنین اهتمام به تداوم سلوک و منش استاد تا پایان عمر شریف خود را به عنوان ذخیره آخرت همراه خود نمود، مایه تالم برای همه مبارزان و دوستداران و پشتیبانان آرمان‌های انقلاب اسلامی شد. 

خانواده بزرگ دانشگاه تهران در سوگ همسر یکی از اعضای مؤثر خود در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشسته است که زندگی در کنار آیت‌الله مطهری به عنوان اندیشمند و متفکر سرشناس، استاد مبرز حوزه و دانشگاه، از مشاهیر برجسته دانشگاه تهران و محقق عامل بر حقوق زن در اسلام شایسته‌اش شده بود و فرزندانی متعهد به جامعه اسلامی تقدیم نمود. 

مرحومه روحانی علاوه بر ایفای نقش همسری همراه و متعهد و مادری مهربان و وفادار، یکی از زنان برجسته انقلابی بود که با سال‌ها میزبانی مؤثرترین انقلابیون، خاطره‌های روزهای انقلاب را در حافظه خود داشت و نه تنها در دوران حیات استاد مطهری، که پس از شهادت استاد نیز طریق ایشان را در ولایتمداری و مردمداری ادامه می‌داد. 

بدینوسیله درگذشت آن مرحومه را به بیت معظم استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری، بویژه آقایان دکتر علی مطهری و دکتر علی لاریجانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران و همچنین همه علاقه‌مندان این خانواده معزز تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ایزد منان برای آن فقیده سعیده آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز صبر جزیل و شکیبایی مسئلت دارم. 

سید محمد مقیمی

۱۴۰۱/۱۲/۰۶

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز