خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد:

کشف محموله قاچاق گونه‌های در معرض خطر حیات وحش در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۹۷۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: روزگذشته طی عملیات کلانتری 179 خلیج و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مخفیگاه مذکور از مدتی پیش از سوی مأموران و بخش تخصصی این اداره کل شناسایی و رصد شده و در دستورکار برای دریافت حکم ورود به محل بوده است.

وی افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان انتقال گونه ها، روز گذشته ماموران پلیس در یک عملیات وارد مخفیگاه موصوف شده و محموله مورد نظر را توقیف و ضبط کرده و با حضور تیم تخصصی و دامپزشک و همچنین مأموران یگان حفاظت این اداره کل گونه های کشف و ضبط شده  پس از عملیات بی هوشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: این گونه ها مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله گربه ماهیگیر بوده اند، این حیوانات در فهرست بین المللی سایتیس قرار دارند و جزو گونه های در معرض خطر محسوب می شوند. 

مزینانی با بیان اینکه در حال حاضر برای بررسی و رسیدگی بیشتراین گربه سانان به یکی از کلینیک های حیات وحش منتقل شده اند، تصریح کرد: پرونده قضایی برای فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد، ضمن اینکه موضوع در دست تحقیقات بیشتر هم قرار می گیرد.

وی در پاثیان از هوشیاری و همکاری فرماندهی و عوامل کلانتری 179 خلیج  در عملیات کشف و ضبط این گونه ها تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز