خبرگزاری کار ایران

موزه مجازی تنوع زیستی مازندران رونمایی شد/ بازدید اینترنتی از جنگل‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۳۱۵

موزه مجازی تنوع زیستی مازندران با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست و مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندران رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، موزه مجازی تنوع زیستی با حضور نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و عطاءالله کاویان، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با هدف بازدید مجازی از جنگل‌های سمسکنده، دشت ناز و نیز موزه مجازی حیوانات تاکسیدرمی موجود در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در ششمین روز از ایام مبارک دهه فجر رونمایی شد.  

معاون آموزش سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در حوزه آموزش پیشرو و فعال است و تاکنون فعالیت های خلاقانه و اثرگذاری در حوزه آموزش محیط زیست مازندران همچون پیام های آموزشی و انیمیشن های زیست محیطی انجام گرفته است.

وی افزود: در حوزه حفاظت از محیط زیست باید از همه تکنولوژی ها و دانش های روز استفاده  کرد. اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی در عصر جدید بسیار مهم است و جایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای از اهمیت بیشتری در جوامع مختلف برخوردار شده است. ارتباطات رسانه ای به عنوان یک قدرت تاثیرگذار در روابط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی انسان امروزی تبدیل شده است و موزه مجازی تنوع زیستی محیط زیست مازندران نیز فرصت مناسبی است که کاربران فضای مجازی و علاقمندان از این ظرفیت در حوزه محیط زیست بهره ببرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در این مراسم در خصوص ضرورت احداث موزه مجازی تنوع زیستی گفت: با احداث موزه مجازی تنوع زیستی بستری مناسب برای علاقمندان به محیط زیست فراهم شده تا در قالب یک تور مجازی بازدیدی از مجموعه حیات وحش استان داشته باشند.

وی افزود: امروزه تعداد زیادی از گردشگران و دانش آموزان علاقمند به بازدید از تنوع زیستی، گونه های گیاهی و جانوری، پناهگاه های حیات وحش و پارک های ملی هستند که از شکل گیری این گونه امکانات استقبال می کنند و ما نیز با فراهم کردن این فضا در تلاش هستیم، آسیب های محیط زیستی را به حداقل برسانیم.  

کاویان تصریح کرد: عمده پروژه ها در حوزه محیط زیست مازندران با همکاری شرکت های دانش بنیان است و  از ظرفیت های موجود دانش بنیان ها برای حفظ محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

گغتنی است، علاقمندان به بازدید از موزه حیات وحش نیز بصورت مجازی و با مشاهده اطلاعات علمی در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، به نشانی: mazandaran.doe.ir مراجعه و از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز