خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور:

پیام عفو این است که ما سرِ ستیز با مخالفان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۲۲۴

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ما مدیران اگر بخواهیم به نظام خدمت کنیم باید عدالتخواه باشیم و حس عدالتخواهی داشته باشیم، گفت: با تشکر از عفو مقام معظم رهبری این اقدام یک پیام داشت که ما سرستیز با مخالف نداریم و بنا نداریم خفقان ایجاد کنیم اما امنیت مردم و کشور خط قرمز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در نشست صمیمانه با اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: وقتی انسان می خواهد از ظلمت به نور بیاید یک سری مشکلات قطعا در مسیر دارد چراکه می خواهد از ظلمت و خفقان خارج شده و به نور بیاید و این راه نیاز به صبر هم دارد. وقتی انسان صبر می کند نعمت به او می رسد و این نعمت نیاز به شکرگزاری دارد.

وی ادامه داد: انقلاب مردم ایران چیزی شبیه به ظهور حضرت موسی است مردم در ظلمت جهل و ظلم و خفقان بودند. فرعون بچه ها را می کشت تا موسی متولد نشود اما خداوند موسی را در دست و در خانه فرعون پرورش داد. موسی بعد از سال‌های متمادی بعد از ظلم فرعون ظهور کرد. انقلاب اسلامی هم چنین چیزی بود.

رییس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: کشور ما وابستگی تمام عیار داشت گذشته از ظلم و شکنجه ای که حاکم بود. کشور ما بعد از انقلاب اسلامی از یک کشور صدرصد وابسته به یک نظام صدرصد مستقل تبدیل شده است. طبیعی است در چنین حالتی دشمنی علیه کشور ما زیاد خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم ادامه داد: تمام دنیای استکبار یک طرف و جمهوری اسلامی مستقل که نسبت به ظلم و جهل اعتراض دارد و برای مردم روشنگری می کند یک سوی دیگر ایستاده است الان رسانه های حکومت‌های سایر کشورها اجازه نمی دهند واقعیت به گوش مردم برسد.

وی ادامه داد: تمام دنیا دست به دست هم داده اند جمهوری اسلامی ایران نباشد برنامه هایی که دشمن برای نابودی و براندازی جمهوری اسلامی ایران ریخته است براساس معیارها درست است و نقشه های آنها مطابق معیارهایی است که در سایر کشورها جواب داده است اما این نقشه ها در ایران عملی نمی شود چراکه در اینجا دست خدا در کار است مردم بصیر هستند و این بصیرت اجازه عملی شدن این نقشه ها را نمی دهند. خداوند متعال هم پشتوانه این ملت بصیر هستند.

وی ادامه داد: یکی از گزینه هایی که انقلاب اسلامی برای آن بوجود آمده گسترش عدالت در دنیا است و ما اگر بتوانیم همین را دقیق اجرا کنیم موفق خواهیم بود. کارگزاران ما در هر سه قوه سه دسته اند. دسته اول حس عدالتخواهی دارند یعنی وقتی ظلمی را ببینند نمی توانند ساکت باشند دسته دیگر عدالتخواه هستند اما تا وقتی که به منافع خودش باشد اگر منافع اش به خطر بیفتد از عدالت دست می کشد. دسته سوم کسانی هستند که عدالتخواهی برای آنها میلی شده است یعنی اگر کسی سفارش کند یا رفاقتی داشته باشد برای عدالتخواهی عمل می کند و این بد است. دسته اول خیلی کم هستند اما خودشان را به آب و آتش می زند تا ظلم را دفع و عدالت را برقرار کند.

وی تصریح کرد: ما مدیران اگر بخواهیم به نظام خدمت کنیم باید عدالتخواه باشیم و حس عدالتخواهی داشته باشیم هیچ چیزی بهتر از اجرای عدالت این نظام را حفظ نمی کند.این مردم که ۴۴ سال پشت انقلاب ایستاده اند لایق هر گونه خدمت و عدالت هستند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اعلام عفو عده زیادی از زندانیان گفت: با تشکر از این اقدام مقام معظم رهبری این اقدام یک پیام داشت ما سرستیز با مخالف نداریم و بنا نداریم خفقان ایجاد کنیم اما امنیت مردم و کشور خط قرمز است. امیدوارم برای این افرادی که مشمول عفو شده اند این عفو برایشان یک تنبه و تذکری باشد که دیگر در این مسیر حرکت نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز