خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل فراجا:

بیش از ۹۰ درصد مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۲۷

فرمانده کل فراجا گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد شهروندان در جاده‌ها و شهرها به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند و حفظ قانون را برای خودشان واجب می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفتمین رزمایش آمادگی و تقویت توان و تحرک پلیس راهور فراجا - رزمایش پلیس بزرگراه - صبح امروز با حضور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل فراجا، سردار سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور کشور و جمعی از فرماندهان و کارکنان پلیس راهور سراسر کشور در ستاد مرکزی پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

سردار رادان در ابتدای صحبت‌های خود در این مراسم با بیان این که پلیس راهور آینه خدمات تمام پلیس‌های تخصصی به مردم است و نقش مهمی در ایجاد انضباط اجتماعی در سطح جامعه دارد، گفت: خوشبختانه پلیس راهور آمار بالایی از خدمت‌رسانی به مردم را در سال ۱۴۰۱ ثبت کرده است و امیدواریم با تلاش مضاعف این آمار در سال آینده افزایش یابد.

وی افزود: آمار خدمت‌رسانی بالای پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم در حوزه‌های گواهینامه، شماره‌گذاری و خدمات دیگر، بالاترین سرمایه اجتماعی برای فراجا و خود پلیس راهور است. بنابراین پلیس راهور نه تنها در حفظ جان مردم نقش دارد، بلکه یکی از ویژگی‌های آن، ارتقای سرمایه اجتماعی پلیس است و بخشی از افتخارآفرینی پلیس توسط پلیس راهنمایی و رانندگی شکل می‌گیرد.

فرمانده کل فراجا ادامه داد: مردم رعایت قانون را دوست دارند و آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد شهروندان در جاده‌ها و شهرها به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند و حفظ قانون را برای خودشان واجب می‌دانند. یعنی کمتر از ۱۰ درصد کسانی هستند که با حرکات مخاطره‌آمیز و غیرقانونی خودشان بیش از ۹۰ درصد دیگر را اذیت می‌کنند و انضباط عمومی کشور را مورد خدشه قرار می‌دهند.

فرمانده کل فراجا تاکید کرد: پلیس راهور باید با این درصد اندک برای حفظ جان خودشان و حفظ جان بیش از ۹۰ درصدی که به قانون احترام می‌گذارند و قانون را سرلوحه کار خودشان قرار می‌دهند، برخورد قاطعی داشته باشد.

رادان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: همان‌طور که فرمانده معظم کل قوا در حکم ابلاغی به اینجانب فرمودند، پلیس راهور و سایر پلیس‌های تخصصی باید برای جلب رضایت خداوند و در امتداد آن جلب رضایت مردم تلاش کنند. در هفته‌های آتی ایام نوروز را در پیش داریم که به صورت طبیعی سفرهای مردم و مأموریت‌های پلیس راهور افزایش می‌یابد، البته امسال ممکن است به دلیل تقارن رمضان و ایام نوروز، قدری سفرهای شهروندان زودتر انجام شود و ما باید آمادگی خود را در این زمینه بالا ببریم.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استدعای من از همه پرسنل پلیس راهور در سطح کشور این است که ضمن رعایت ادب، احترام و حفظ حقوق شهروندان، در حفظ جان مردم دقت کنند و توجه داشته باشند که حفظ جان شهروندان در جاده‌ها و شهرها در اختیار شماست و باید برای سربلندی در دنیا و آخرت این وظیفه را به بهترین شکل انجام دهیم.

رئیس پلیس کشور تاکید کرد: پلیس راهور باید برای انجام این وظیفه از همه شئون علمی، قانونی و مطالباتی از دیگر نهادها و سازمان‌ها استفاده کنند. پلیس راهنمایی و رانندگی باید پلیسی پیش‌رو در تبدیل شدن به پلیس هوشمند باشد.

وی در پایان تصریح کرد: انتظار دارم که در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد آن باشیم که پلیس راهور در بحث هوشمندی پیشتازتر از همه پلیس‌های تخصصی باشد و اثرات این پیشرفت را مردم ببینند.

گفتنی است، در مراسم امروز تعدادی از خودروها و وسایل نقلیه یگان‌های پلیس بزرگراه سراسر کشور رزمایش خودرویی برگزار کردند.

بیش از ۹۰ درصد مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند

بیش از ۹۰ درصد مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند

بیش از ۹۰ درصد مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز