خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط‌زیست استان اصفهان تاکید کرد:

لزوم ارائه تسهیلات ارزان به منتخبان جایزه ملی محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۴۲۴

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: باید به فعالان محیط‌زیست که منتخبان جایزه ملی محیط‌زیست می‌شوند، از طریق صندوق ملی محیط‌زیست تسهیلات ارزان و مناسب ارائه دهیم که این انگیزه در سطح جامعه تقویت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمدرضا لاهیجان زاده ضمن ارائه این پیشنهاد گفت: اواخر دهه هفتاد بود که جایزه ملی محیط زیست به تصویب شورای عالی محیط زیست رسید. این جایزه برگفته از قانون حفاظت و بهسازی بود.

وی افزود: محورهایی برای جایزه ملی محیط زیست تعریف شد. این رویداد چندین سال اجرا می‌شد تا اینکه این اواخر یک وقفه سه تا چهارساله در برگزاری آن به‌وجود آمد.

مدیر کل محیط زیست اصفهان با اشاره به اهداف متفاوتی که توسط جایزه ملی محیط زیست دنبال می‌شد، شناسایی استعدادها در حوزه محیط زیست را یکی از اهداف این رویداد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: هدف از شناسایی استعدادها معرفی فعالیت‌های شاخص و کلیدی به استفاده کنندگان و بهره‌برداران در حوزه محیط زیست بود. این رویداد می‌توانست موثر باشد و در واقع انگیزه‌ای برای افرادی بود که در این حوزه تلاش می‌کردند. این جایزه باعث می‌شد تلاش افراد فعال در حوزه محیط زیست دیده شود.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: در این رویداد افرادی معرفی می‌شدند که تلاش ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست داشتند و به نوعی شرایط تقدیر از افرادی که در این حوزه دلسوزی و از جان گذشتگی داشتند، در سطح ملی فراهم می‌شد.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان گفت: یکی از اهدافی که جایزه ملی دنبال می‌کند، معرفی چهره‌هاست. مثل برنامه‌هایی که اخیرا صدا و سیما در شبکه‌های مختلف تولید می‌کند تا مثلا یک نفر که کارآفرینی ویژه‌ای انجام داده است را معرفی کند، جایزه ملی نیز به نوعی افراد شاخص حوزه محیط زیست را معرفی می‌کند.

وی افزود: این رویداد در واقع راهکارهایی که این افراد شاخص ایجاد می‌کنند و ساز و کارهایی که برای حفظ محیط زیست ایجاد می‌شود را به جامعه معرفی می‌کنند. از ظرفیت جایزه ملی باید برای معرفی افراد استفاده کنیم.

لاهیجان‌زاده گفت: آخرین بحثی که در جایزه ملی پیگیری می‌شد، تقویت حفاظت از گونه‌های کمیاب و نادر است. علاقمندانی هستند که شبانه روز در طبیعت فعالیت می‌کنند تا این گونه‌ها را حفاظت کنند و زیستگاه‌ها را احیا کنند.

وی ادامه داد: جایزه ملی شرایطی ایجاد می‌کند که این افراد در سطح ملی دیده شوند و از آنها الگوبرداری شود. مابقی علاقمندان هم می‌توانند از این الگوها استفاده کنند. البته فکر می‌کنم هنوز خیلی جا دارد که روی جایزه ملی کار شود. یک مقداری این جایزه مظلوم واقع شده است.

مدیر کل محیط زیست اصفهان بیان کرد: باید علاوه بر اینکه جایزه ملی به شکل گسترده معرفی می‌شود، تبلیغات لازم برای آن صورت بگیرد. مثل بحث محیط زیست که به نوعی مظلوم است، جایزه ملی هم به همین شکل است. باید در سطح گسترده‌تری برای آن فعالیت شود.

لاهیجان‌زاده تاکید کرد: رسانه ملی باید روی این رویداد بیشتر کار کند و در زمانی که از منتخبان تقدیر می‌شود، باید تلاش کرد که در بالاترین سطوح ملی با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور، این تقدیر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز