خبرگزاری کار ایران

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت تقویت و توسعه تعامل در حوزه سلامت با کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۸۵

شانزدهمین نشست «کمیته هماهنگی و برنامه ریزی امور بین المللی با دستور کار» توسعه همکاری‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران با کشور پاکستان، با حضور بیش از ۳۰ تن از مدیران و نمایندگان معاونت ها، دفاتر و حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت و سازمان‌های وابسته برگزار شد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد حسین نیکنام، دستیار وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل در این نشست با اشاره به وجود مشکلات و بیمارهای مشترک در کشورهای همسایه، داشتن همکاری بین کشورهای همسایه را بسیار مهم توصیف کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران در کراچی در روزهای ۲۵ تا ۲۸ دی ماه جاری و با هدف توسعه همکاری‌های بهداشتی وزارت بهداشت با ایالت سند پاکستان در چارچوب همکاری‌های گروه ۵، هیاتی مرکب از دکتر ملک فاضلی نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و چند تن از مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به پاکستان اعزام شدند. 

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست دکتر ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب و سوران در مجلس شورای اسلامی، دستاوردهای حاصل از حضور موفق هیات ایرانی به پاکستان را تبیین و بر ضرورت تقویت و توسعه همکاری حوزه سلامت با کشور پاکستان به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی مردم استانهای جنوب ایران با پاکستان تاکید کرد. 

همچنین موسوی مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه نیز در این نشست، داشتن تعامل و ارتباط مناسب با کشورهای همسایه از جمله پاکستان را بسیار با اهمیت توصیف کرد. 

در پایان جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در تهران نیز بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بسیار توانمند بوده و نظام شبکه سلامت ایران فراتر کشورهای منطقه می‌باشد. بنابراین همکاری با ایران در قالب برنامه همکاری گروه پنج برای کشورهای عضو از جمله پاکستان بسیار مفید و موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز