خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اورژانس کشور:

۵۲ پایگاه اورژانس هوایی داریم/ ۳ هزار آمبولانس فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۸۵

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به وضعیت این سازمان گفت: در ناوگان اورژانس کشور ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس داریم، که مجبوریم از ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفر میعادفر، در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به آمار پایگاه‌های اورژانس گفت: در حال حاضر ۳۱۷۸ پایگاه داریم که ۱۳۲۶ شهری و ۱۷۹۸ پایگاه جاده‌ای است. همچنین، تعداد ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی داریم که ۵۱ پایگاه بالگردی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ناوگان اورژانس کشور ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس داریم، مجبوریم از ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس فرسوده استفاده کنیم. همچنین حدود ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال حاضر داریم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به پایگاه‌های اورژانس دریایی گفت: در جنوب کشور از اورژانس دریایی نیز استفاده می‌کنیم.۱۷۰ دستگاه موتورلانس داریم که ۱۰۰ دستگاه آن وارد چرخه عملیاتی شده است.به گفته میعادفر ۴۰ مورد انتقال عضو اهدایی توسط اورژانس صورت گرفته است.

وی به برنامه ۲۴۷ و ۷۲۴ اشاره کرد و گفت: انتقال بیماران سکته قلبی و مغزی، در قالب همین برنامه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در یک سال اخیر ۶ پایگاه اورژانس هوایی راه‌اندازی شده است و ۲۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: در پاندمی کرونا از آموزش‌های حضوری محروم بودیم که توانستیم برنامه‌هایی در همین راستا در حال انجام است. البته در دوران کرونا، آموزش‌ها به صورت مجازی بود؛ اما نیاز است آموزش‌های اورژانس به شکل حضوری باشد.

میعادفر تصریح کرد: اولین جلسه شورای عالی بیمه سلامت با محوریت اورژانس تشکیل شد و جای امیدواری دارد که مصوبات این شورا در حوزه اورژانس به مرحله اجرا در آید.

وی درباره زلزله خوی گفت: دو بیمارستان ما در این زلزله از چرخه خدمت خارج شد و ما مجبوریم بخشی از بیماران را به بیمارستان های همجوار اعزام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز