خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد:

بازگشت به مبانی اندیشه‌ای با «تبیین»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۱۵۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تبیین» بازگشت به مبانی اندیشه ای است تا به سمت خردورزی و افکار برویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "محمدمهدی طهرانچی" رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد افتتاحیه طرح ملی اعتلا گفت: در ماه هایی که گذشت ما با حرکت اغتشاش همراه با تبلیغات وسیع از یک سو مواجه بودیم و از سوی دیگر دشمنان انقلاب اسلامی عده خود را جمع کردند.

طهرانچی افزود: در چند جبهه شروع به کار کردند و جنگی ترکیبی راه انداختند و به نمادهای فرهنگی و علمی ما حمله کردند. در دهه ۶۰ دولتمردان انقلاب را ترور می کردند چراکه هدف شان حمله به سیاست انقلابی ما بود. این حمله به ارکان سیاسی انقلاب بود اما این بار دشمن حمله به ارکان فرهنگی و علمی را هدف قرار داد و به قول حضرت آقا سلاح مقابله با این جنگ باتوم نیست بلکه تبیین است. تبیین فقط خطابه نیست. تبیین بازگشت به مبانی اندیشه ای است تا به سمت خردورزی و افکار برویم. طرح اعتلا یک فراخوان به سرمایه های ماست که اساتید هستند. باید با گردهمایی و اندیشه در مقابل موریانه هایی که برای خوردن ستون انقلاب حمله ور شده اند بایستیم. طرح اعتلا نگاهش تنها به دانشگاه نیست بلکه مرجعیت علمی را مدنظر دارد.

او گفت:  کشور ما در این بازه تاریخی تبیینی از جنس جهاد می خواهد. گام اول در تبیین، تبیین خود علم و دانشگاه است. کارکرد علم همان چیزی است که غرب بر آن تکیه دارد. رهبر انقلاب سال ۹۷ بیانیه گام دوم را صادر کردند. انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که یک چله را پشت سر گذاشته و اصالت دارد.

طهرانچی با بیان تاریخ علم در جهان، بیان کرد: منطقه ما منطقه ای تمدنی است. وقتی نشست تهران را در جنگ سرد در تهران برگزار کردند غافل از این بودند که رهبر انقلاب اسلامی از همین خاک برمی‌خیزد. بعد از جنگ جهانی چه اتفاقی در غرب افتاد؟ آمریکا خاتمه گر جنگ می شود و با سلاح هسته ای که به دست می آورند سازمان امنیت را به آمریکا می برند در حالی که شوروی اول به برلین رسیده بود. کسی که با علم سلاح هسته ای ساخت و بر ژاپن بمب اتمی انداخت پایان بخش جنگ هم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دشمن قدرت خود را از علم و دانشگاه می گیرد پس ما در طرح اعتلا امیدمان به شما دانشگاهیان است. در حلبچه سلاح شیمیایی غرب از کشته ها پشته ساخت و ۵ هزار نفر را کشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز