خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر کشور خبر داد:

سکونت ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار در کشور/ برگزاری کلاس کنکور البرز برای دانش‌آموزان محروم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۸۸۷

جانشین وزیر کشور از سکونت ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور و برگزاری کلاس کنکور البرز برای دانش‌آموزان محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاح سامانه برپا «برنامه پشتیبان آموزشی» با حضور وزیر آموزش و پرورش، جانشین وزیر کشور و رئیس ستاد توانمندسازی و تحول اجتماعی محور ۲۰۲۰ محله، معاون آموزش ابتدایی، رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش، صبح امروز نهم بهمن ماه برگزار شد.

«علی آقامحمدی» جانشین وزیر کشور در مورد اهمیت سامانه برپا با اشاره به ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور گفت: ما چطور می‌توانیم به وضع این مناطق پایان دهیم؟ چهل و چند سال است که این افراد و محلات وجود دارد و ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این محلات زیست می‌کنند. پس باید فکری متفاوت می‌کردیم. روش‌های قبل شاید کمک می‌کند اما مشکل را تمام نمی‌کرد.

او افزود:  ۱۴۱ جلسه هر هفته برای رفع این مشکل تشکیل شده و جمع‌بندی کردیم که افراد را به زیر ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال تقسیم کنیم. زیر ۳۰ساله‌ها نباید دنباله وضع گذشتگان باشند و نیاز به تحول داشتند. ما تصمیم گرفتیم زمان را در این بحث مهم فرض کردیم و ارزش ثانیه‌ای افراد را بالا بردیم. محیط نیز باید برای این هدف متفاوت می‌شد و این تحول تنها با آموزش و پرورش محقق می‌شد.

آقامحمدی بیان کرد: پرورش تنها آداب دینی نیست بلکه نحوه تعامل با سایر افراد و تعاملات اجتماعی هم پرورش است.

جانشین وزیر کشور تصریح کرد: دانش آموزان را به چند دسته تقسیم کردیم؛ بازماندگان از تحصیل ۸۷۴ هزار نفر شناسایی شدند بین ۶ تا ۱۷ سال هستند و مدرسه نرفته‌اند و تا حالا ۱۵۰ هزار نفرشان کم شده و به تحصیل رسیده اند. گروه بعدی دانش آموزانی که تحصیل می‌کنند اما وضع‌شان با دیگران برابر نیست. کلاس‌های کنکور البرز را برای این بچه‌ها به صورت آنلاین با ۳۰۰ استاد برجسته برای پایه ۱۰ تا ۱۲ و برای همه رشته‌ها برگزار خواهد شد و تست هم به دانش آموزان می‌رسانند.

آقامحمدی با اشاره به بانک زمان در سامانه برپا بیان کرد: کسانی که در یکی دو درس ضعف دارند را گروه دیگری در نظر گرفتیم تا پشتیبانی شوند و ضعف این افرادی که در این محلات محروم زیست می‌کنند پشتیبانی شود. همه مدارس ۲۰۲۰ محله شورای مدارس دارند و پشتیبان دانش آموزان ضعیف‌تر را تقویت می‌کند و سامانه برپا نیز به دنبال همین موضوع است. اگر با این دانش آموزان کار کنیم ۱۰ سال دیگر نتیجه‌اش را می‌بینیم. همچنین دوره‌های کدنویسی و هوش مصنوعی را نیز برای این دانش آموزان ۲۰۲۰ محله کم برخوردار خواهیم داشت.

«یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش گفت: ما از جهت عمق استراتژیک به جایی رسیده‌ایم که دشمنان ناراحت‌اند و گاهی به ساق و برگ انقلاب ما و گاهی به ریشه آن که علم و جوانان ما بخصوص دختران هستند، آسیب می‌زنند.

او در مورد سامانه برپا نیز بیان کرد: در حوزه فنی و کسب و کاری این سامانه بسیار مهم و به روز است. توصیه می‌کنم از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده شود. همچنین ظرفیت اولیا را فراموش نکنیم و پژوهشگاه‌های علوم پایه می‌توانند در این سامانه حضور پیدا کنند و از امکانات آن بهره ببرند.

او افزود: باید ظرفیت کار خیر را افزایش دهیم. بعد از دفاع مقدس جهادسازندگی را برای برخورداری نقاط محروم راه اندازی کردیم و برای امور تربیتی نیز باید اینطور عمل کنیم. مشارکت مردم در امور اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد. حکومت ما شناخته شده است و باید خود را تقویت کنیم.

نوری ادامه داد: حضور خیرین در ساخت مدارس از برکت انقلاب است. ما شهدای بسیاری هم داشته‌ایم و خیلی مهم است که قدر بدانیم و الگوهایی برای خود داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نهایت هر آدمی این است هرچه یاد گرفته را در جامعه نشر دهد. ذکات علم انتشار آن است و اگر از راه طالب علم به اندازه پر کاهی مانع برداریم، اجر بزرگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز