خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای شهر تهران:

انتظار داریم شهرداری حداقل یک بیمارستان تخصصی برای پرسنل خود راه‌اندازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۵۹۸

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران در مراسم آغاز طرح واکسیناسیون ۲۶ هزار نفر از کارگران شهرداری علیه هپاتیت ب گفت: از آقای زاکانی انتظار داریم که با توجه به تخصص پزشکی خودشان، در این دوره چند کلینیک، پلی‌کلینیک و حداقل یک بیمارستان تخصصی برای ارائه خدمت به پرسنل محترم شهرداری در پایتخت راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز در بیست و دومین شنبه امید و افتخار شهرداری تهران، مراسم آغاز طرح واکسیناسیون ۲۶ هزار نفر از کارگران شهرداری علیه هپاتیت ب با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، امیر حاجی‌نورمحمدی، مدیرعامل شرکت شهر سالم، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جعی دیگر از مدیران شهری پایتخت برگزار شد. 

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم با اشاره به نقش شهرداری در تامین سلامت شهروندان تهرانی گفت: در اسناد بالادستی وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی سلامت کشور ذکر شده است، اما شهرداری تهران به عنوان یک نهاد همکار و متولی رسیدگی به امور شهری می‌تواند در ارتقای سطح سلامت شهروندان نقش ایفا کند؛ به نحوی که همین حالا بخشی از بودجه سالانه شهرداری به حوزه سلامت اختصاص دارد و شرکت شهر سالم نیز با تأسیس درمانگاه‌های متعدد به عنوان یک نهاد مجری و آموزش‌گر در حوزه سلامت شهر تهران نقش ایفا می‌کند.

وی افزود: شهرداری به عنوان یک سازمان ذی‌ربط حوزه سلامت براساس سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر تهران در حوزه مشارکت در ارتقای سطح سلامت اجتماعی، تامین عدالت در نظام سلامت، ارتقای سطح ایمنی زیستی شهروندان و کمک به حفظ سلامت جسمی و روانی مردم نقش ایفا می‌کند و اخیرا شهرداری در این زمینه گام‌های خوبی را هم با راه‌اندازی مرکز سلامت روان در منطقه ۲ تهران برداشته است.

پیرهادی ادامه داد: شورای شهر تهران نیز در همین راستا مصوبات گوناگونی نظیر شهر دانش‌محور سلامت، شهر سالم، شهر عاری از دخانیات، شهر دوستدار کودک و شهر دوستدار سالمند را تصویب کرده است و در سال‌های گذشته نیز شهرداری در این زمینه زیرساخت‌های مناسبی را فراهم کرده است که البته باید زیرساخت‌های حوزه سلامت در شهر تهران توسعه یابد. 

۴۱ هزار نفر از پرسنل شهرداری در سال ۱۴۰۱ مورد معاینه سلامت شغلی قرار گرفته‌اند 

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری با تاکید بر این که شرکت شهر سالم شهرداری تهران برای ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی کارکنان شهرداری اقدامات گوناگونی را انجام داده است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر کارکنان شرکت شهر سالم جانفشانی‌های فراوانی را در راه حفظ سلامت شهروندان تهران انجام داده‌اند که از جمله آن می‌توان به تلاش‌های گسترده این عزیزان در ایام کرونا اشاره کرد، به نحوی که در سال ۱۴۰۰ کارکنان شرکت شهر سالم حدود ۷۸۹ هزار دز واکسن را به شهروندان تهرانی تزریق کردند و بیش از ۱۴ هزار تست کرونا را انجام دادند. البته متاسفانه سه نفر از کارکنان این شرکت در ایام کرونا جان خود را در راه خدمت به شهروندان بر اثر ابتلا به کووید۱۹ از دست دادند.

وی با اشاره به اقدامات شرکت شهر سالم در زمینه پیشگیری و غربالگری حوزه سلامت نیز گفت: در سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۱ هزار نفر از پرسنل شهرداری در بخش کارمندی و کارگری مورد معاینات سلامت شغلی قرار گرفته‌اند که البته نیاز است این معاینات هم در خود شهرداری و هم در سایر دستگاه‌های اجرایی و عمومی گسترش یابد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر این که هپاتیت ب یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود، عنوان کرد: براساس برآورد سازمان بهداشت جهانی بین ۲۶۰ تا ۳۶۰ میلیون نفر در سطح جهان به هپاتیت ب مبتلا هستند که البته این تعداد فقط مربوط به موارد شناسایی‌شده هستند و تعداد بیشتری از افراد ممکن است به این عفونت مبتلا باشند، اما خودشان اطلاع نداشته باشند.

شهرداری می‌تواند به رفع کمبود سرانه سلامت در شهر تهران کمک کند 

پیرهادی با بیان این که در این دوره از مدیریت شهری، انتظارات از شهردار تهران برای رفع کاستی‌های حوزه سلامت در پایتخت بیش از دوره‌های قبلی است، اظهار داشت: با توجه به این که آقای زاکانی خودشان یک پزشک هستند، در این دوره انتظار ما از ایشان برای توجه به مسائل حوزه سلامت در شهرداری بیشتر است و امیدواریم توجه ویژه‌ای به رفع فرسودگی درمانگاه‌های زیر نظر شهرداری، افزایش سرانه‌های سلامت کارکنان شهرداری و ارائه خدمات باکیفیت به پرسنل شهرداری تهران در مجموعه های زیر نظر شرکت شهر سالم داشته باشند.. 

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد:  از آقای زاکانی انتظار داریم که با توجه به تخصص پزشکی خودشان، در این دوره چند کلینیک، پلی‌کلینیک و حداقل یک بیمارستان تخصصی برای ارائه خدمت به پرسنل محترم شهرداری در پایتخت راه‌اندازی کنند. البته بخصوص که اخیرا با همکاری سازمان نظام پزشکی کشور یک پلی‌کلینیک تخصصی برای ارائه خدمت به کارکنان شهرداری تهران راه‌اندازی شده است و امیدواریم مواردی از این دست در جای جای شهر تهران ایجاد شود. 

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در استان تهران ضعف بزرگی در حوزه سرانه سلامت وجود دارد و از نظر این سرانه استان ما یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور است که این مساله می‌تواند با همکاری شهرداری تهران حل شود، بخصوص که یکی از مشکلات مربوط به پایین بودن سطح سلامت در استان تهران، گران بودن زمین است و اگر شهرداری بتواند زمین‌هایی را به افتتاح مراکز سلامت اختصاص دهد، نظام سلامت کشور و عموم شهروندان تهرانی از این مساله منتفع خواهند شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز