خبرگزاری کار ایران

بارش برف در زاهدان پس از ۸ سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۵۸

صبح امروز بارش برف پس از گذشت حدود هشت سال شهر کویری زاهدان را سپیدپوش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، از صبح امروز با ورود سامانه بارشی به سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف این استان شاهد بارش برف و باران بوده‌ایم. این سامانه تا اواخر وقت شنبه در استان فعال خواهد بود.

ارتفاع بارش این برف خفیف که از حوالی ساعت پنج صبح امروز شروع شده و همچنان ادامه دارد، تا کنون ۲ سانتی متر گزارش شده است. داده‌های پهنه ای مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال زراعی تا کنون تنها ۱۲.۲ میلی متر باران در زاهدان باریده که حدود ۵۰ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

بارش های امسال زاهدان حتی از میانگین پهنه‌ای استان سیستان و بلوچستان نیز حدود ۹ میلی متر کمتر است. این شرایط سبب شده که زاهدان در فهرست کم‌بارش‌ترین شهرستان‌های استان از ابتدای سال تا کنون قرار گیرد.

مطابق اعلام سازمان هواشناسی کشور، در ساعات آینده در سطح استان سیستان و بلوچستان، شرایط برای افزایش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد، در نقاط سردسیر احتمال بارش برف و رخداد مه مهیاست. البته از امشب به تدریج از شدت یخبندان شبانه کاسته خواهد شد و از یکشنبه روند افزایش دما بویژه در طول روز رخ خواهد داد.

تا فردا شنبه روی دریا وزش باد رخ خواهد داد و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، بنابراین طی این مدت به هموطنان توصیه می‌شود که در انجام فعالیت‌های دریایی به‌ویژه قایق های سبک و تفریحی برای کاهش خسارات احتمالی احتیاط کنند.

گفتنی است، این برای نخستین بار در هشت سال اخیر است که ایستگاه هواشناسی زاهدان رخداد بارش برف را ثبت می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز