خبرگزاری کار ایران

قوه قضاییه:

پروژه انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۳۱۷

قوه قضاییه اعلام کرد که پروژه انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر هم اکنون در حال اجرا است و پس از تکمیل پروژه، ندامتگاه کنونی مشهد تخلیه و به محل جدیدالتاسیس منتقل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، قوه قضاییه اعلام کرد:

«در پی انتشار تصویری از تابلوی پروژه در حال ساخت ندامتگاه جدید شهر مشهد، در فضای مجازی، برخی مدعی شده‌اند که به علاوه ندامتگاه کنونی شهر مشهد که در منطقه کوه سنگی واقع شده است، سازمان زندان‌ها قصد دارد زندان جدید دیگری نیز در این شهر بنا کند.

در پی انتشار تصویری از تابلوی پروژه در حال ساخت ندامتگاه جدید شهر مشهد، در فضای مجازی، برخی مدعی شده‌اند که به علاوه ندامتگاه کنونی شهر مشهد واقع شده است، سازمان زندان‌ها قصد دارد زندان جدید دیگری نیز در این شهر بنا کند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ندامتگاه کنونی مشهد، در محدوده شهری قرار دارد و براساس دستورات رئیس قوه قضاییه و تکالیف صریح قانونی، زندان‌هایی که در داخل محدوده‌های شهری قرار دارند باید به خارج از شهر انتقال یابند.

برهمین اساس، پروژه انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج از شهر هم اکنون در حال اجرا است و پس از تکمیل پروژه، ندامتگاه کنونی مشهد تخلیه و به محل جدیدالتاسیس منتقل خواهد شد.

براساس ماده ۱۳۳ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور مکلف است در راستای بهبود بخشیدن به وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها،اقدامات لازم برای تسریع در انتقال بیست زندان داخل محدوده شهرها با اولویت کلانشهرها به خارج از شهرها را انجام دهد.

براساس این قانون، «به منظور تسریع در تحقق انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها و الزامات مربوط سازمان مکلف است نسبت به فروش ،زندانها اموال و املاک مازاد خود از طریق مذاکره و توافق به شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌های عمومی غیردولتی و سایر نهادهای عمومی بدون الزام به رعایت قوانین و مقررات مربوط به مزایده به صورت نقد (حداقل به قیمت تعیین شده توسط کارشناس رسمی اقدام کند و یا با رعایت قوانین و مقررات مربوط آنها را به دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی به) استثنای اشخاص مذکور در این ماده بفروشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز