خبرگزاری کار ایران

خزعلی:

کارگروه «زنان ضدفساد» فعال خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۲۸۹

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از شناسایی ۹۰۰ زن مدیر عامل شرکت دانش بنیان در کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار گفت: در سال گذشته اولین همایش ما در سطح ملی و تا حدی بین المللی و با بهره گیری از بانوان عرصه بین الملل برگزار شد امسال با گسترش خوبی که پیدا کرد این کنگره ملی و بین المللی در دو روز برگزار می شود و در روز جمعه بخش بین المللی آن برگزار می شود.

وی با اشاره به شناسایی زنان تاثیرگذار ادامه داد: شناسایی زنان تاثیرگذار در حیطه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، کارآفرینی و خانه داری بوده است و شناسایی این زنان از طرق مختلف از جمله از طریق استانداری ها، مدیران امور بانوان، عموم مردم و سایت گوهرشاد، حلقه های میانی، همچنین جشنواره های بانوی ایرانی در بخش فرهنگ و هنر و جشنواره ایده های دختران بوده است.

خزعلی با بیان اینکه تاکنون ۱۴ هزار زن تاثیرگذار از طریق عموم مردم شناسایی شده اند، گفت: روز گذشته از تعداد زیادی از این زنان تقدیر شد. واز تعداد زیادی از آنها نیز در برنامه های آتی تقدیر خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف ما شناسایی، تقدیر، توانمندسازی، حمایت و کمک به رشد و ارتقای خلاقیت و ایده هایی است که این بانوان دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به شناسایی زنان تاثیرگذار در حیطه بین المللی گفت: از طرق مختلف ازجمله حلقه های میانی و وزارت خارجه افراد دعوت شده اند.تعدادی از آنها از مقامات کشورها هستند ۷۰ نفر از مقامات زن هستند. ۴۰۰ مهمان داریم که از بخش های مختلف اقتصادی، علمی و ... حضور دارند. همچنین نمایشگاهی داریم ‌که در سه بخش قابل بازدید است سه روز نخست برای مهمانان خارجی و روزهای دیگر برای عموم آزاد است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه زنان تاثیرگذار گفت: ۹۰۰ زن مدیر عامل شرکت دانش بنیان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۰۰ نفر انتخاب شدند و ۵۰ نفر در نمایشگاه حضور دارند‌. در این نمایشگاه در بخش دارویی و سلامت، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و مشاغل خانگی و .... در این نمایشگاه حضور دارند.

خزعلی درباره برگزاری پنل های تخصصی گفت: در سال گذشته برنامه ها و آموزش‌هایی در پنل های تخصصی آموزشی برای زنان برگزار شد و وبیناری برای کشورهای حاشیه هند برگزار شد که به مدت دوسال ایران مسئول برگزاری این وبینار است.

وی ادامه داد: در کنگره برنامه ای برای کشورهایی داریم  که در خصوص مبارزه با فساد به ویژه فساد مالی و اداری اقدام می‌کنند که اولین نشست آن برگزار شد و پایه آن هم در نشست سال گذشته سازمان ملل بود و قرار شد نشست‌های بعدی با کشورهایی که در این کنگره شرکت می کنند خواهیم داشت.

او درباره پیشنهادات ایران برای کنگره زنان تاثیرگذار گفت: پیشنهاداتی برای کشورهای دیگر داریم جام ورزشی نوروز ویژه زنان و صندوق نوآوری و شکوفایی که می تواند به صادرات و آموزش کمک کند. همچنین ۱۰ سند و تفاهم نامه آماده شده که بین دستگاههای مختلف با همتایانش امضا خواهد شد. کارگروه زنان ضد فساد فعال خواهد شد و با تعامل مناسب بین زنان ایرانی و سایر زنان کشورهای دیگر اعم از مقامات و فعالان اجتماعی و اقتصادی بتوانیم اقدامات خوبی را برای زنان کشورمان انجام دهیم.

وی درباره شاخص های مدنظر برای شناسایی زنان تاثیرگذار گفت: در سطح ملی۶ شاخص فراوانی، کیفیت، نقش آفرینی مادری، نقش آفرینی جهادی، شرایط ویژه و محیط، تعیین عرصه اثرگذاری بوده است و سعی کردیم خیلی در انتخاب این زنان به ابر زنان توجه نداشته باشیم تا بتوانیم از زنان معمولی اما اثرگذار هم استفاده کنیم.

او تاکید کرد: در برنامه ملی ۳۱ نفر به عنوان زن برتر در زنان تاثیرگذار معرفی کرده ایم. در سطح بین المللی نیز در سه شاخص بررسی شده اند که دارای زیرمجموعه های دیگری نیز بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تا چه اندازه برگزاری چنین کنگره‌هایی به بازگشت عضویت ایران در کمیسیون مقام زن کمک خواهد کرد؟ گفت: برای برگشت عضویت در کمیسیون مقام زن نیاز به زمان داریم، اما وظیفه داریم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم. توانمندی زنان ایرانی بی نظیر است و دستاوردهای زنان ایرانی در زمینه اقتصادی، علمی، فرهنگی و ورزشی و ...‌ باید به دنیا نشان داده شود.

وی ادامه داد: گاهی حتی نتوانستیم این توانمندی‌های زنان ایرانی را به داخل کشور نشان دهیم. در توییتر توییتی زدم که در این دولت زنان ورزشکار ۸۷۸ مدال به دست آورده‌اند. این برای برخی عجیب بود و باور نمی‌کردند. این آمار بی‌نظیر است و باید این زنان شناخته شوند و این توانمندیها به عنوان الگو به جهان نشان داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز