خبرگزاری کار ایران

رؤسای برتر دانشگاه‌های کشور مطابق با الگوی ارزیابی عملکرد معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۹۰۳

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طراحی الگوِیی بر اساس شایستگی‌های مورد انتظار از رؤسای دانشگاه‌ها و اولویت‌های دولت و وزارت عتف خبر داد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روح‌الله رازینی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی، پژوهشی و فناوری از طراحی الگوی ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد: در اجلاسِ آتی تعدادی از رؤسای برتر دانشگاه‌ها بر اساس این‌الگو برگزیده و معرفی می‌شوند. 

وی هدف اصلی از ارزیابی عملکردِ رؤسای دانشگاه‌ها را پیگیری اولویت‌های راهبردی وزارت عتف توسط رؤسا و جریان‌سازی این اولویت‌ها، ثبتِ تجربه و مدیریت دانش، ارج‌گذاری به مدیریت موفق و الگوسازی اعلام کرد و با بیان این‌که ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها از اولویت‌های مهم مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیتِ عتف بوده، اظهار داشت: این مرکز در اجلاس آتی تعدادی از رؤسای برتر دانشگاه‌ها را با شاخص‌های معین ارزیابی، انتخاب و معرفی خواهد کرد. 

به گفتۀ رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیتِ وزارت علوم، الگوی ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها با رویکردهای مهمی چون ارزیابی عملکردِ مبتنی بر شایستگی و ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی رؤسا، متناسب با اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت علوم در نظر گرفته شده است. 

رازینی با اعلام این‌که توجه به مهم‌ترین اقدام تحولی خاص در دورۀ تصدی رؤسا یکی از مولفه‌های این ارزیابی است؛ شاخص‌هائی همچون تحول‌آفرینی، مدیریت منابع، تقویت سلامت اداری و سازمانی، توجه به ترویج فرهنگ خدمت‌گزاری و پاسخ‌گویی با رویکرد مردمی، ثروت‌آفرینی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، ارتقای بهره‌وری و شبکه‌سازی و تعاملات مدیران را نیز از ارزش‌ها و اولویت‌های وزارت عتف خواند که در ارزیابی عملکرد موثر هستند. 

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در پایان از روسای دانشگاه‌ها خواست با همکاری در انجام این‌طرح مستندات و مدارک لازم را به صورت مصداقی برای بررسی و پالایش به این مرکز ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز