خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های شورا و شهرداری است/جمع آوری معتادان متجاهر در ماه‌های اخیر دچار خلل شده

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۷۴۶

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به دلیل شرایط ایجاد شده در جمع آوری معتادان متجاهر خلل ایجاد شده است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های شورا و شهرداری تهران است.

«علیرضا نادعلی» سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود گرمخانه و مراکز نگهداری برای افراد بی خانمان در شهر تهران مواجه هستیم، گفت: طبعا با ازدیاد مراکز و توسعه‌هایی که از سال گذشته تاکنون داشته‌ایم فکر می‌کنم درخصوص نگهداری افراد کارتن‌خواب رو به جلو قدم برداشته‌ایم. برای ما هم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و همچنین برای کلیت شورا اولویت‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مهم است.

  وی ادامه داد: موضوعاتی مانند جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها، معتادان متجاهر، و کودکان کار و خیابان برای شهرداری مهم بوده و در این خصوص نیز تمرکز کرده است. البته برخی از افراد موافق این قضیه نبوده و این را کار اصلی مدیریت شهری نمی‌دانستند اما ما واقعا اعتقاد داریم در کنار بحث سخت‌افزاری تنظیف شهر و مباحث شهرسازی این موضوعات نیز از اولویت‌های مجموعه شهرداری باید باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم در معاونت اجتماعی شهرداری تهران در این خصوص به صورت مفصل فعالیت می‌کنند.

نادعلی در پاسخ به این سوال که افراد معتاد متجاهر در شهر رها شده آیا شورای شهر به پلیس و شهرداری تذکراتی داده است، گفت: به دلیل مباحثی که در چند ماه گذشته داشته‌ایم آرامش از بین رفته و تمام اقداماتی که با تلاش شبانه‌روزی عده‌ای انجام شده بود دچار خدشه و لطمه شده است.

وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر به جاهای خوبی رسیده بودیم اما وقتی در این مدت مجموعه فراجا مشغول اتفاقاتی بود که در این چند ماهه رخ داده است و از همین‌رو این موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر دچار خلل شده است البته صرفا این موضوع نیست بلکه سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها از جمله شهرداری تهران نیز در این اتفاقات اخیر لطمه‌هایی دیده‌اند.

سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: البته شخصا معتقدم که راه‌حل‌‌های اصلی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر تکمیل نکرده‌ایم. به واسطه اتفاقاتی که می‌افتد این سیکل جمع آوری و نگهداری این افراد قطع می‌شود و دوباره این افراد جامعه باز می‌گردند و ما شاهد همان اتفاقات گذشته هستیم و بنابراین معتقدم باید فکر اساسی برای این ماجرا صورت گیرد.

نادعلی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری و پلیس درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر گفت: البته اقدامات خوبی صورت گرفته مراکز زیادی اضافه شده و ظرفیت‌های نگهداری افزایش پیدا کرده است اما اینکه با یک اتفاق بهم‌ریختگی ایجاد شود کمی پذیرفته نیست اگرچه شرایط اخیر قابل درک است و امیدواریم با آرامشی که برقرار شده است مجددا دوستان متمرکز شده و این وضعیت ساماندهی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز