خبرگزاری کار ایران

سفیر چین در گفت‌وگو با ایلنا:

تبادل علم و دانشجو بین ایران و چین با سند همکاری ۲۵ ساله جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۲۳۱

سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: سند همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین،تنها بعد سیاسی ندارد، بلکه این همکاری در زمینه‌هایی دیگر مانند فیلمسازی و سینما، حفظ میراث فرهنگی دو کشور و گردشگری، بهداشت، تبادلات فرهنگ‌ها و امور دانشجویی و تبادل علم و دانشجو است و نسبت به قبل جدی تر خواهد شد.

«چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در مورد سند همکاری ۲۵ساله بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و تاثیر این سند برحوزه آموزش و تعاملات فرهنگی و آموزشی بین دو کشور اظهار کرد: برنامه جامع ۲۵ ساله بین چین و ایران بسیار جامع است و در این چارچوب، قراردادها و برنامه‌های زیادی داریم یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سند همکاری در زمینه آموزش و فرهنگ است. 

سفیر جمهوری خلق چین در ایران ادامه داد: ما امروز با استفاده از برگزاری رویدادهای آموزشی و فرهنگی و ایجاد تعاملات دو طرفه مثل جشنواره نقاشی کودکان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، شاهد گسترش هرچه بیشتر روابط بین دو کشور هستیم. 

چانگ هوآ تاکید کرد: رابطه ایران و چین بعد از امضای این سند ۲۵ ساله در زمینه آموزشی و فرهنگی بسیار بیشتر شده است. سند مذکور تنها بعد سیاسی ندارد، بلکه این همکاری در زمینه‌هایی دیگر مانند فیلمسازی و سینما، حفظ میراث فرهنگی دو کشور و گردشگری، بهداشت، تبادلات فرهنگ‌ها و امور دانشجویی و تبادل علم و دانشجو همکاری‌هایی جدی‌تری نسبت به قبل خواهیم داشت و حتی فراتر از این نیز خواهد بود. امضای سند شروعی دوباره در رابطه بین دو کشور است. تلاش ما دیپلماسی فرهنگی و سازنده است که موجب تقویت تبادلات سیاسی هم خواهد شد. 

او با اشاره به اینکه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی و سیاسی و رابطه بین ایران و چین منوط به سالهای اخیر نیست، افزود: وقتی روابط بین دو کشور گسترده می‌شود، می‌توانیم منتظر نتایج مثبت برای هر دو طرف باشیم. 

سفیر چین در ایران گفت: من امیدوارم پس از این دو کشور چین و ایران همکاری گسترده‌تری در سایر زمینه‌ها داشته باشند و طرح‌هایی که از آن حرف می‌زنیم عملیاتی شود، چرا که این سند و این همکاری موجب نزدیکی بیشتر رابطه و دیپلماسی دو کشور می‌شود که همبستگی و همدلی بین مردم دو کشور را ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز