خبرگزاری کار ایران

چهارمین دوره مسابقات کدنویسی مبهم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۲۳

چهارمین دوره مسابقات کدنویسی مبهم دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی گروه فناوری اطلاعات شریف، دانشگاه صنعتی شریف با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف و با حمایت مرکز استراتژیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین دوره مسابقات کدنویسی مبهم Spagetti Contest ۴ را در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۱ و در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این مسابقه، تخمین مهارت شرکت کنندگان در نوشتن کدهای ناخوانا یا در اصطلاح برنامه نویسان همان کد کثیف (Dirty Code) است. یک برنامه را هنگامی ناخوانا می‌نامیم که اگر کد برنامه در اختیار برنامه‌نویس دیگر قرار دهیم و او معنای تک تک دستورات برنامه را بداند، شیوه کنار هم چیده شدن دستورات و پرش‌های تو در توی میان آن‌ها به حدی پیچیده و گیج کننده باشد که برنامه‌نویس بدون اجرای این برنامه، نتواند سردر آورد که خروجی برنامه چیست؟ 

این مسابقه صرفاً یک رقابت فنی بین افراد نیست، بلکه قرار است در این رویداد دانش و مهارت برنامه‌نویسی شرکت‌کنندگان افزایش یابد و مهارت و دانش کسب شده در صنعت فناوری اطلاعات کشور مورد استفاده قرار گیرد و شرکت کنندگان مسابقه بعد از این رویداد وارد بازار کار کشور شوند. 

مخاطبین برنامه عبارتند از: دانشجویان و برنامه نویسان، شرکت‌های فعال در حوزه برنامه‌نویسی جهت استفاده از خروجی‌های مسابقات، شرکت و سازمان‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات جهت استفاده از خروجی‌های مسابقات.

مزایای شرکت در مسابقات برای نویسان شامل یادگیری (بررسی کدهای مختلف، نوشتن کد جدید و ارتباط مستمر با تیم داوری، باعث افزایش سطح علمی و مهارت افراد می‌شود) ، تمرین (ارسال کدها مبهم برای تیم داوری، مشاوره و گرفتن تایید فرصتی را برای محک زدن توانایی افراد فراهم می‌آورد)، رقابت (آزمون انتخابی و آزمون نهایی محل اصلی رقابت بین افراد برتر  و نشان‌دهنده مهارت افراد در برنامه‌نویسی است)، استخدام در شرکت‌های معتبر (پس از برگزاری مسابقات، برای تیم‌های برتر امکان استخدام در شرکت‌های معتبر فعال در حوزه فناوری اطلاعات که از برگزاری این رویداد حمایت کرده‌اند وجود دارد). 

جهت اطلاع از روند برگزاری مسابقه، قوانین و ثبت نام به وبسایت رویداد مراجعه بفرمایید: 

http://spaghetticontest.sharif.ir/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز