خبرگزاری کار ایران

گسترش ارتباطات بین‌المللی؛ راهکار رفع مشکلات تالاب هورالعظیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۴۵

رئیس مرکز بین‌الملل و امور کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست بر گسترش ارتباطات بین‌المللی برای رفع مشکلات تالاب هورالعظیم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سید حسین موسوی فر رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هورالعظیم بازدید کرد.

در جریان این بازدید محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن همراهی ایشان گزارشی از اقدامات و برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در راستای مدیریت منابع آبی و برنامه های حفاظتی و نظارتی در حوزه تالاب هورالعظیم را ارائه کرد.

موسوی فر نیز در خصوص این بازدید گفت: تالاب هورالعظیم تالابی مشترک بین ایران و عراق است و برای برنامه های مدیریتی و رفع مشکلات این تالاب نیاز به ارتباطات بین المللی بین دو کشور است که این موضوع در حوزه امور بین‌الملل سازمان پیگیری می‌شود.

 وی به مسائل و  مشکلات عمده ای که این تالاب در سالهای جاری با آن مواجه بوده اشاره کرد و گفت:  آتش سوزی های گسترده ای در بخش های عراقی تالاب در فصل گرم و خشک روی داده  که برای شهرهای غربی استان خوزستان مشکلاتی ایجاد نموده است.

همچنین وجود کانون های فعال گرد و غبار در بخش های خشک شده تالاب در کشور عراق و تأثیر آن بر استان خوزستان از دیگر  مواردی است که در حوزه بین الملل سازمان دنبال می شود.

موسوی فر در پایان بازدید، ضمن حضور در محل پاسگاه محیط بانی تالاب هورالعظیم  با محیط بان مستقر در این پاسگاه دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز