خبرگزاری کار ایران

عقد دو تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های کشور افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۳۷

تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، مهارتی و فناوری بین دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های آشنا و میوند کشور افغانستان به امضای رؤسای این دانشگاه‌ها رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه بیرجند، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه‌ها، احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی بین کشور ایران و افغانستان بر آمادگی دانشگاه بیرجند برای همکاری بیش از پیش با دانشگاه‌های این کشور در زمینه‌های مختلف، مخصوصاً جذب دانشجو تأکید کرد. 

وی با اشاره به رویکرد بین‌المللی دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند. 

در این مراسم، عبدالقدیر راهب‌دوست، رئیس دانشگاه آشنا ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری علمی، فراهم آوردن زمینه برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری را از اولویت‌های همکاری علمی دانست. 

در ادامه محمد رسول حسینی، مؤسس دانشگاه میوند نیز ضمن تشکر از حمایت‌های دانشگاه بیرجند بر انجام زمینه‌های دیگر همکاری علمی از جمله انجام پژوهش‌های تحقیقاتی مشترک مخصوصاً در زمینه معادن اشاره کرد. 

در ادامه، حسین نویدی‌نیا، رئیس گروه همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بیرجند ضمن برشمردن مزیت‌های نسبی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های افغانستان، بر ایجاد کارگروهی برای عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز