خبرگزاری کار ایران

حق‌الزحمه همیار دانشجو در دانشگاه‌ها افزایش یافت/ دریافتی‌ متاهل‌ها بیشتر از مجردها

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۷۷

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به تدوین سند شیوه نامه طرح همیار دانشجو و در راستای حمایت از دانشجویان، حق الزحمه همیار دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تدوین سند شیوه نامه طرح همیار دانشجو، گفت: طرح همیار دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به‌منظور ترویج فرهنگ همیاری درمیان دانشجویان و بهره‌گیری پاره وقت از توانمندی‌های آن‌ها در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، اداری، فناوری و ایجاد بستری مناسب برای مشارکت بیشتر آن‌ها در فعالیت‌های تخصصی و فنی در زمینه تحصیل خودشان است که در این راستا به تجربه‌اندوزی و مهارت افزایی نیز می‌پردازند. 

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه طرح همیار دانشجو همچنین در راستای فراهم کردن فرصتی برای کسب درآمد توسط دانشجویان در حین تحصیل تدوین شده است، گفت: طرح همیار دانشجو سبب حمایت از دانشجویان مستعد، نمونه و ممتاز و همچنین کمک به اقتصاد خانوار دانشجویان متاهل در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌شود. 

داداش‌پور درباره حق الزحمه همیاران دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و برای حمایت از دانشجویان در شیوه نامه جدید همیار دانشجو در سال جاری، مبلغ دست مزد دانشجویان افزایش یافته است. 

وی افزود: بر اساس شیوه نامه جدید طرح همیار دانشجو، هر کدام از دانشجویان می‌توانند به عنوان همیار دانشجو تا ۱۰۰ ساعت در قسمت‌های مختلف دانشگاه اشتغال به کار داشته باشند و بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهند ساعتی ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان برای آن‌ها لحاظ می‌شود، این مبلغ برای دانشجویان متاهل یک و نیم برابر ضریب فوق محاسبه خواهد شد. 

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان تصریح کرد: این مبالغ از امسال به مرحله اجرا در آمده و در سال‌های بعد، با نظر هیات امنای دانشگاه، می‌تواند، تغییر یابد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد، متولیان برگزاری این شیوه نامه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بتوانند ضمن تقویت روحیه مشارکت و همیاری و توانمندسازی فعالیت‌های اجتماعی دانشجویان، بخشی از دغدغه‌های اقتصادی آنان را پاسخ گویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز