خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران خبر داد؛

ضرورت آماده‌باش نیرو‌های امدادی در پایتخت/ ‌هشدار نارنجی آلودگی هوا صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۰۳۸

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر ضرورت آماده باش نیرو‌های امدادی در پایتخت از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا خبر داد و گفت: مردم از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا توسط مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان تهران از بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۷ آذر ماه تا روز سه شنبه ۲۸ آذز ماه انباشت آلاینده‌ها و افزایش شاخص آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران افزود: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها می‌شود در همین راستا مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده نمایند.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه در ایام آلودگی هوا کاهش تردد خودروها باید به طور جدی در دستور کار قرار داشته باشد گفت: متأسفانه و یا خوشبختانه امروزه مردم عادی نیز، در تعیین میزان آلودگی هوا تأثیر گذار هستند و از همین روی در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که با عادات رفتاری غلط موجب آلوده شدن هوا می‌شویم و با اصلاح برخی رفتارها می‌شود در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشیم.

وی عنوان داشت: از راه‌های پیشگیری از آلودگی هوا می‌توان به رانندگی هوشمند اشاره کرد، رانندگی با سرعت مجاز، می‌تواند در مصرف بنزین و تولید آلاینده‌های سمی مؤثر باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران نیز خبر داد و اظهار داشت: ضروری است که نیروهای امدادی در اوقات اضطرار آلودگی هوا به حالت آماده باش کامل باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز