خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

راه‌اندازی مرکزی برای معتادان متجاهر زنِ دارای اختلالات اعصاب و روان/ جمع‌آوری متجاهران به زودی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۶۹

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به زودی در تهران آغاز خواهد شد، گفت: شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری زنان معتاد متجاهر نیز آماده کرده است و ۴۷ مددجو نیز پذیرش شده‌اند.

«مصطفی هادیزاده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر به زودی آغاز خواهد شد. در حال حاضر ۱۴ هزار مددجو در داخل مراکز ماده ۱۶ هستند و انشالله به زودی نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم، جمع‌آوری مجدد معتادان متجاهر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای سال جاری مبلغ ۴۲ هزار تومان سرانه برای نگهداری معتادان متجاهر پیش‌بینی شده است که در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: ستاد مبارز با مواد مخدر در تلاش است تا این مبلغ را ترمیم کند. این مبلغ صرفا برای نگهداری معتادان متجاهر هزینه می‌شود و سایر هزینه‌های زیرساختی، حقوق، لجستیک و… غیر از این است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره درمان معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ تصریح کرد: در مراکز ماده ۱۶ الزامی برای استفاده از دارو برای درمان و ترک مصرف مواد برای مددجو ندارند. حتی در برخی از مراکز ما تا ۸۵ درصد از روش‌های پرهیزمدار برای ترک و درمان اعتیاد مددجویان استفاده می‌شود.

هادیزاده درباره استفاده از داروی بوپره‌نورفین در مراکز ماده ۱۶ گفت: در این خصوص بنا شد ابتدا این کار در سازمان زندان‌های کشور که مجموعه بزرگ فشافویه را نیز در اختیار دارد شروع شود. این اقدام نیز در مراکز زیر مجموعه سازمان زندان‌ها نیز در حال انجام است، اما الزامی برای مصرف دارو برای ترک اعتیاد مددجویان نیست. با توجه به تشخیص تیم درمانگر و شرایط بالینی مددجو نوع ترک و درمان اعتیاد برای مددجو در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره مراکز معتادان متجاهر زن گفت: مرکز زنان که از سوی شهرداری تهران آماده شده است، چندین ماه است که فعالیت می‌کند در حال حاضر نیز ۲۱۸ مددجوی زن در داخل این مرکز حضور دارند. در مرکز طراوت که زیر مجموعه سپاه بوده و زنان در آن جا نگهداری می‌شوند نیز حدود ۱۰۶ مددجو نگهداری می‌شوند. همچنین ۱۵۰ مددجوی دیگر نیز در یک مرکز دیگری که متعلق به زنان است نگهداری می‌شوند. در مجموع ۵۲۱ زن معتاد متجاهر در این مراکز در استان تهران نگهداری و درمان می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره نگهداری از زنان معتاد متجاهر دارای اختلالات اعصاب و روان گفت: شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری این زنان نیز آماده کرده است و ۴۷ مددجو نیز پذیرش شده‌اند.

به گفته وی براساس برآوردهایی که از زنان معتاد متجاهر در سطح استان تهران صورت گرفته است، حدود هزار زن در استان تهران حضور دارند البته ظرفیت پذیرش برای زنان وجود دارد و اگر زنی معتاد متجاهر باشد و در طرح‌ها جمع آوری شود ظرفیت برای نگهداری آن در مراکز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز