خبرگزاری کار ایران

کشف پرندگان زینتی قاچاق و یک قبضه کلت کمری

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۵۲۶

جانشین مرزبانی استان خوزستان از توقیف دو قایق صیادی و کشف پرندگان زینتی قاچاق و یک قبضه کلت کمری توسط مرزبانان آبادان خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «منصور رضا عزیزی» در تشریح این خبر، گفت: در راستای حفاظت از گونه‌های بومی محیط زیست و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی، مرزبانان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی مطلع شدند و سریعا اکیپی از ماموران پاسگاه مرزی دریایی اروند به محل اعزام و به همراه عوامل سپاه مستقر در مرز اقدام به اجرای کمین مشترک کردند.

وی در ادامه افزود: مرزبانان با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای تاکتیک‌های مؤثر عملیاتی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان، در یکی از نهرهای سطح حوزه طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به توقیف دو شناور شدند.

جانشین مرزبانی استان خوزستان تصریح کرد: سرنشینان دو قایق با استفاده از تاریکی هوا و پوشش نیزار منطقه از محل متواری و مرزبانان در بررسی از شناورها؛ ۱۵۰ قطعه پرنده از نوع مرغ مینا و ۵۰ قطعه فنچ و ۱۰ قطعه طوطی به همراه سه ثوب سینه خشاب و یک خشاب خالی کلت کشف کردند.

فرمانده پایگاه دریابانی آبادان تصریح کرد: ارزش پرنده‌های زینتی کشف شده توسط کارشناسان محیط زیست بیش از ۴۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده که قاچاقچیان قصد داشتند پرنده‌های زینتی را به صورت قاچاق به خارج کشور به فروش برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز