خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

اسکان مردانِ در معرض خشونت خانگی در سامان‌سراهای بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۱۷

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اسکان مردان در معرض خشونت خانگی در سامان‌سراهای بهزیستی خبر داد.

«محمد نصیری» معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این سازمان در خصوص خشونت‌های خانگی گفت: ما در خصوص خشونت خانگی در سه موضوع فعالیت می‌کنیم اول زنانی هستند که دچار خشونت‌ شده‌اند، دوم مرتکبین خشونت اعم از زن و مرد و سوم مردانی که دچار خشونت خانگی شده و در فرآیند قرنطینه اورژانس اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانه‌های امن برای مردانی که دچار خشونت خانگی شده و مجبور به ترک منزل هستند در سازمان بهزیستی وجود دارد، گفت: یکی از موضوعاتی که در معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی وجود دارد بحث خانه امن در سازمان بهزیستی است. خانه امن تنها مکانی است که زنان دچار خشونت خانگی به همراه فرزند‌شان می‌توانند در دوره‌ای مشخص شامل دوره‌های 21 روزه، 3 ماهه، 6 ماهه و یکساله و تا زمانی که توانمندسازی آن‌ها مشخص شود، در آنجا حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات، اقدامی را با سازمان امور اجتماعی کشور نیز طراحی و در دستور کار قرار داده‌ایم که براساس این طرح در خشونت خانگی بجای اینکه فرد خشونت دیده را از خانه خارج کنیم، فردی که مرتکب خشونت شده است را با همکاری دستگاه قضایی از خانه خارج می‌کنیم و شرایطی را ایجاد می‌کنیم تا کیان خانواده حفظ شود.

نصیری در پاسخ به سوالی درباره همکاری قوه قضاییه و پلیس با اورژانس اجتماعی در این زمینه، گفت: در همه برنامه‌هایی که مربوط به کیان خانواده است از جمله ورود به حوزه خانواده، انتقال افرادی که متقاضی هستند و یا افرادی که با مداخله اورژانس منتقل می‌شوند و ... همکاری با دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مواردی از خشونت خانگی که فرد خشونت دیده مرد است ما در مراکز اورژانس اجتماعی سامان‌سراهایی داریم که هماهنگی و پذیرش این افراد انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه بیشترین افراد خشونت دیده در خشونت‌های خانگی زنان هستند بیشترین توجه ما برای این افراد است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره افزایش تعداد خانه‌های امن در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت‌ خانه‌های امن تکمیل نیست در برخی از استان‌ها ما افزایش تعداد خانه‌های امن را با توجه به اینکه ظرفیت‌ خالی وجود دارد نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز