خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

تداوم بارش‌ برف و باران در کشور تا شنبه آینده

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۰۱

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا شنبه هفته آینده در کشور خبر داد و برای ۶ استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش یافته و در غرب مازندران گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها ادامه دارد.

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، فارس، نیمه غربی کرمان،‌ شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم و اصفهان،‌ جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده همراه با وزش باد موقتی روی می‌دهد. بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

فردا چهارشنبه در گیلان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی شده، ضمن این‌که در جزایر واقع در خلیج‌فارس، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی و در برخی ساعات بارش خفیف پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور در جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پیش بینی شده است.

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه آینده کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما برای جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز