خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه خبر داد؛

شرکت بیش از یک میلیون دانش آموز در سومین جشنواره علمی و پژوهشی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۱۹۷

معاون آموزش متوسطه در اختتامیه سومین دوره جشنواره پژوهش سرای دانش آموزی کشور که در بندرعباس برگزار شد، گفت: پژوهش ‎سراها تنها به عنوان یک محیط یادگیری برای انجام پژوهش نیست، بلکه فرصتی برای دانش آموزان فراهم می‌‎آورند تا ایده ‎های خود را به آنجا برده و تبدیل به محصول کنند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمد مهدی کاظمی در این پژوهش‎سراها حمایت مالی از دانش آموزان نخبه و مبتکر صورت می‎گیرد و همچنین بستری فراهم می‎شود که ارتباط دانش آموزان با دانشگاه‎ها و مراکز علمی و پژوهشی برقرار می‎شود و فرصتی را برای ثبت اختراعات دانش آموزان به وجود می‎آورند. 

کاظمی افزود: در این دوره از جشنواره یک میلیون و ۶۹۱ هزار دانش آموز از سراسر کشور در دروه‎های تحصیلی ابتدایی و متوسطه شرکت کردند و این فرصت فراهم شد که دانش آموزان استعدادها و ایده‎های خود را بشناسند و ارائه دهند. 

وی گفت: باید کارکرد پژوهش‎سراها به سمت افزایش بهره وری و تغییر رویکرد به سمت مراکز رشد و نوآوری و همچنین خانه‎های خلاق با رویکرد دانش بنیان سوق داده شود. امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، لذا در این سال طبیعتا باید بیشتر به این مقوله بپردازیم. 

کاظمی گفت: عزیزان ما در گام دوم انقلاب هستیم و دهه‎های آینده مربوط به نسل نوجوان و جوان ما است. امروز باید این نسل برای دهه‎های آینده تربیت شوند تا بتوانند آینده کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه علمی که دارد ادامه دهند. 

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از مهم‎ترین عوامل آن تربیت نیروی انسانی است و نیروی انسانی توانمند، خلاق و نوآور که در موقعیت جدید و زیست بوم جدید بتواند برای آینده کشور تربیت شود و این نیروی انسانی در مدارس و توسط معلمان تربیت می‎شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز