خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم؛

خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۴۲

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: فعالیت خانه‌های گفت‌وگوی آزاد و مجموعه‌های دانشجویی، باعث تقویت فضای نشاط و کنشگری مبتنی بر مدنیت در دانشگاه‌ها می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه لرستان، «خانه گفت‌وگوی آزاد» دانشگاه لرستان، با حضور عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، احسان خامنوی‌خیابانی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و جمعی از دانشجویان دانشگاه، افتتاح شد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست افتتاح خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان گفت: فعالیت خانه‌های گفت‌وگوی آزاد و مجموعه‌های دانشجویی، باعث تقویت فضای نشاط و کنشگری مبتنی بر مدنیت در دانشگاه‌ها می‌شوند. 

کلانتری، توضیح داد: تلاش ما این بوده است که در دوران حضوری‌شدن دانشگاه‌ها، فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌ها و کانون‌ها، احیاء و فعال شوند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحلیل کرد: مجموعه‌های دانشجویی که در دانشگاه‌ها وجود دارند حلقه‌های واسطه بین حاکمیت، مردم و مجموعه مسائل جامعه هستند؛ انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، فضاهای میانی کنش‌گری هستند که باید تقویت شوند. 

وی تبیین کرد: مجموعه‌های دانشجویی، مسائل مختلف جامعه را صورت‌بندی کرده و به حاکمیت منتقل می‌کنند تا مسائل و مشکلات به‌صورت پراکنده و بی‌هدف، بیان و مطالبه نشوند. 

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید فضاهای فعالیت مجموعه‌های دانشجویی را حمایت کنند تا فرایندهای پیشرفت دانشگاه و جامعه، تقویت شوند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تأکید کرد: «دانشگاه‌ها بایستی تا جایی که ممکن است در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های دانشجویی استفاده کنند» 

گفت‌وگو بسترساز تمدن نوین اسلامی است

در این نشست، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان گفت: گفت‌وگو، بسترساز تمدن‌سازی نوین اسلامی است؛ هرچقدر گفت‌وگو را در جامعه ترویج کنیم در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی حرکت کرده‌ایم. 

نظری، توضیح داد: خداوند بعد از خلق انسان، اولین نعمت را که بیان است به او اعطاء کرد؛ این بیان و گفت‌وگو برای این است که انسان هم بگوید، هم بنویسد با این هدف که میزان و عدالت، محقق شود. 

وی تشریح کرد: گفت‌وگو باید مبتنی بر عقلانیت، علمی و روش‌مند باشد؛ دانشجویان بی‌پرده و براساس استدلال و منطق، دیدگاه‌های خود را در خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان بیان می‌کنند. 

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: ما راهی جز گفت‌وگو و بیان نظام مسائل نداریم تا بتوانیم نظام مسائل جامعه را رفع کنیم یا کاهش دهیم. 

گفتنی است در نشست افتتاح خانه گفت‌وگوی آزاد دانشگاه لرستان، دانشجویان فعال فرهنگی، دبیران و اعضای انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی و تشکل‌های دانشجویی، برخی مشکلات و مطالبات صنفی، دانشجویی را با معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، در میان گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز