خبرگزاری کار ایران

تمام دستگاه‌ها باید قانون مدیریت بحران را اجرا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۰۰۱

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت توجه به آموزش عمومی برای ارتقا فرهنگ مقابله با حوادث تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حامد یزدی مهر در حاشیه برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور رؤسای مدیریت بحران شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، درباره دلایل برگزاری این نشست گفت:‌ این نشست برای  ایجاد گفتمان و شکل‌گیری شناخت صحیح از ظرفیت‌ها و نقاط مثبت و منفی مناطق مختلف استان در زمان بحران‌ها برگزار شد  ودر آن مسئولان مختلف مدیریت بحران استان به بیان مسائل و مشکلات و همچنین طرح‌ها پیشنهادات خود پرداختند. 

وی با اشاره به اینکه جنس مدیریت بحران و تکلیف آن از نوع هماهنگی و ریل گذاری است گفت: در این زمینه قانون چیزی فراتر از قانون مدیریت بحران طلب نکرده است واز این رو لازم است که همه به اجرای این قانون توجه داشته باشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه مقوله مطالبه در مدیریت بحران نقش بسیار مهمی دارد که این موضوع در بسیاری از مواقع مغفول مانده است گفت: مطالبه اجرای قانون مدیریت بحران از دستگاه‌های مسئول همواره باید در جریان باشد.

وی با بیان اینکه ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور تمام تکالیف را مشخص کرده است افزود: با فراهم کردن ساز و کار مناسب برای اجرای درست و کامل قانون مدیریت بحران شاهد کوتاهی و قصور در این زمینه نخواهیم بود.

یزدی مهر در ادامه با تاکید بر مقوله همگانی کردن آموزش مدیریت بحران به مردم و بیان اینکه آموزش عمومی مدیریت بحران، فرهنگ مقابله با حوادث را افزایش می‌دهد گفت: وقتی سطح دانش و آگاهی عمومی مردم و مسئولین در مورد این موضوع در حد پایینی قرار دارد، لازم است که با برگزاری آموزش‌های عمومی در مورد وقوع حوادث ناگوار حساسیت مسئولان و همچنین مردم را نسبت به اهمیت این موضوع افزایش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پایان گفت: به دلیل اهمیت و ضرورتی که آموزش و آگاهی بخشی در مدیریت بحران دارد باید اهمیت برای عموم مردم آشکار سازی شود به طور مثال در زمان وقوع سیل و زلزله که اخیراً نیز با آن مواجه بودیم این موضوع که مردم بدانند چگونه ساعات اولیه حادثه را مدیریت کنند بسیار مهم است و این‌ها مواردی است که باید به مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز