خبرگزاری کار ایران

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری در تحقق برنامه‌های پلیس/ ترویج فرهنگ قانون گرایی و خود کنترلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۸۹۶

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا گفت: ترویج فرهنگ قانون گرایی، نظم و انضباط اجتماعی را در جامعه نهادینه می‌کند و نقش اثرگذاری در پیشگیری از قانون گریزی، ارتکاب بزه و یا وقوع جرم دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار «مهدی حاجیان» در مراسم «اختتامیه جشنواره ملی شعر کودک بر بال امنیت» که با حضور «حامد علامتی» مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از شعرا و هنرمندان فعال در این حوزه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: این جشنواره با حضور شعرا و فعالان در عرصه شعر کودک و نوجوان که اشعار پرمغزی را با نگاه آگاهی بخشی در جهت ترویج فرهنگ نظم و انضباط و خود کنترلی سروده اند، برگزار شده و با توجه به اقدامات انجام شده این امر قابل تحسین است.

این مقام عالی انتظامی تاکید کرد: چگونگی اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی مجموعه انتظامی و میزان کیفیت و اثربخشی آن بسیار حائز اهمیت بوده از این رو بهره گیری از ظرفیت‌های هنری و ادبی در فرآیند اجرای این برنامه‌ها را مد نظر قرار می‌دهد.

وی افزود: پلیس به عنوان یک سازمان اجتماعی اعتقاد دارد، رویکرد جامعه محوری خود را با همکاری هنرمندان در حوزه ادبیات و هنر به پیش برده، ارتقاء داده و اثربخش‌تر عمل کند.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش رویدادها بسیار اثرگذارتر از پس رویدادها هستند اگر بتوان فرهنگ قانون گرایی را به خصوص از بدو تولد و از همان دوران کودکی ترویج داده و به زبان هنرمندان سخن راند، دلنشین‌تر خواهد بود.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: پس اگر فرهنگ قانون گرایی و خودکنترلی ترویج یابد نظم و انضباط اجتماعی در جامعه نهادینه شده و نقش اثرگذارتری در پیشگیری از قانون گریزی، ارتکاب بزه و یا وقوع جرم خواهد داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا گفت: پلیس با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در مقاطع پیش دبستانی، مدارس و حتی دانشگاه‌ها به عنوان سازمانی که وظیفه تامین و حفظ نظم و امنیت جامعه را بر عهده دارد در جهت ترویج فرهنگ نظم و انضباط و خود کنترلی گام‌های تاثیرگذاری بردارد.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته فراجا «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» عنوان کرد: پلیس در بطن زندگی مردم وجود دارد یعنی پلیس در تمامی لحظه‌ها و عرصه‌ها و هر زمانی که مردم نیاز داشته باشند در کنار آن‌هاست و سعی می‌کند تا خدمتگزار حرفه‌ای برای مردم شریف کشورمان که بهترین مردم دنیا و انسان‌ترین انسان‌ها در کره زمین هستند، باشد.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه در بخشی از اشعار سروده شده شعرا در این جشنواره به رشادت‌ها و ایثارگری‌های پلیس با نگاه اقتدار و مهربانی پرداخته شده، ابراز داشت: در بخش دیگری از اشعار نیز به همراه و همدلی پلیس با اقشار مختلف جامعه به خصوص با نگاه کودکانه پرداخته شده که قاعدتا این مفاهیم پرمغز با زبان هنرمندانه اما قابل فهم برای مخاطب کودک و نوجوان منجر به تبیین فرهنگ نظم و انضباط اجتماعی در جامعه خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با تاکید بر اینکه فراجا نیز مانند بسیاری از سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی برای تحقق برنامه‌های ایجابی مورد نظر خود ناگزیر به بهره گیری از ظرفیت‌های هنری و ادبی است، گفت: تولید آثار ویژه کودکان با رویکرد آموزشی بر مبنای ارتقاء مهارت‌های اجتماعی از قبیل نظم‌پذیری و قانون مداری و نیز مراقبت از خود در مواجهه با مجرمان و هنجارشکنان می‌تواند در آینده از شکل گیری باورهای منفی و نادرست نسبت به پلیس در ذهن آنان پیشگیری کند که این نکته برای پلیس از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی با توجه به اینکه در مقوله فرهنگ سازی، کودکان بیش از هر گروه هدف دیگری مورد توجه قرار دارند، افزود: بهره گیری از کارآمدترین و مناسب‌ترین هنر برای تأثیرگذاری بر ذهن آیندگان یعنی موسیقی کلامی یک رویکرد اساسی بوده که مبنای شکل گیری آن شعر است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه شعر و موسیقی از این جهت برای این گروه سنی حائز اهمیت است که مفاهیم آموزشی موزون و آهنگین به مدت طولانی‌تری در حافظه و ذهن کودکان باقی می‌مانند، عنوان داشت: هدف پلیس این است که بتواند با یاری هنرمندان و بهره جستن از زبان هنر در عرصه ادبیات، فاصله کودکان و نوجوانان را با پلیس به حداقل برساند.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا «مدظله العالی» ابلاغ کردند که پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد که ان شاء الله بتوانیم به این مهم برسیم، گفت: مردم به عینه مشاهده کردند در اغتشاشات اخیر خویشتنداری پلیس را که توان دارد اما حتی به قیمت اینکه به خودش صدمه‌ای وارد شود بازهم در برابر مردم با خویشتنداری رفتار می‌کند این یعنی اینکه پلیس قدرتمند و مقتدر اما خویشتندار است.

سردار حاجیان یادآور شد: در حال حاضر مجموعه انتظامی در بیش از ۷ هزار و ۸۷۰ کیلومتر مربع از مرزها با افتخار نگهبان مرز و بوم کشورمان هستند در شهرها، روستاها و جاده‌ها این ماموران جان برکف پلیس هستند که با چشمان چشم بیدار با افتخار خدمت می‌کنند و مردم و همه نخبگان و فرهیختگانی که دل در گرو انقلاب دارند و سعادت مردم را می‌خواهند از پلیس تقدیر کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز